پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد تجهیزات نظامی متعلق به ائتلاف بین‌المللی به یک پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه وارد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، برخی منابع از ورود ­تجهیزات نظامی متعلق به ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی واشنگتن به پایگاهی آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر دادند. این اقدام همزمان با تحرکات نیرو‌های ترکیه اطراف مناطق مرزی شهر تل ابیض در حومه رقه صورت گرفت.

به گفته برخی منابع محلی، شب گذشته حجم انبوهی از تجهیزات از خاک عراق و گذرگاه مرزی سیمالکا بین حسکه و منطقه کردستان عراق، وارد حومه الحسکه شد.

منابع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد که این منطقه را تحت کنترل دارد، اعلام کردند ائتلاف (تحت فرماندهی آمریکا) به طور دوره‌ای این منطقه را تقویت می‌کند و این سومین بار است که تسلیحات کمکی وارد پایگاه آمریکا در این شهر می‌شود.

به گفته این منابع، سری اول این کمک‌ها، ششم ژوئیه (۱۵ تیر) و سری دوم آنها، دوازدهم همین ماه (۲۱ تیر) مشتمل بر بیش از صد دستگاه کامیون حامل سلاح، زرهی و تجهیزات مهندسی، وارد حسکه شد.

این منابع افزودند: یگان‌های مدافع خلق که نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) تحت فرماندهی آن است، طی این مدت تجهیزاتی به شهر تل ابیض ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار