رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب در جهت پیشگیری از مشکلات و جرایم فضای مجازی تأکید کرد.

آموزش نقشی اساسی در پیشگیری از جرایم سایبری دارد

سرگرد علیرضا یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ با بیان اینکه امروزه زندگی بشر دچار تحولات گوناگونی شده، اظهار کرد: پدید آمدن و گسترش فضای مجازی نمونه‌ای بارز از این تحول‌ها در زندگی اجتماعی انسان‌ها می‌باشد که رنگ و بوی فعالیت‌های روزمره و نوع وقوع جرایم را تغییر داده است.

وی در ادامه با اشاره به جرایم و پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان راه حل‌های آموزشی در جهت پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان، کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین و هتک حیثیت را تشریح کردند.

کارشناس پلیس فتا افزود: پیشگیری از جرایم سایبری باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد تا با آموزش، آگاهسازی و افزایش سواد کاربران از وقوع جرایم در این حوزه جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: از آنجایی که اکثریت رنج سنی کاربران فضای مجازی را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، خانواده‌ها نقش اصلی و اساسی را در جهت کنترل و نظارت بر اعضای خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی بر عهده دارند که در این خصوص توصیه‌های لازم را به شهروندان ارائه کردند.

سرگرد یعقوبی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم برای حفظ امنیت روانی جامعه در فضای مجازی با این پلیس همکاری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ع

نقش آموزش در پیشگیری از جرایم سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.