رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: زیارت امام رضا (ع)، شناخت زندگانی شهدا و رهبر معظم انقلاب از اهداف برگزاری طرح تربیت مربی شهید محمودی در مشهد مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،صابر ماهانی شهر رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در برنامه دوره تربیت مربی کرامت و عزت با عنوان طرح شهید بهنام محمدی گفت:طبق آمار ارائه شده، بانوان در ارتباط با برنامه‌های جهادی پیشرفت بیشتری از آقایان داشتند، به همین دلیل در برنامه‌هایی نظیر طرح شهید بهنام محمدی موفق‌تر هستند.

او تصریح کرد: پس از مطرح شدن طرح شهید بهنام محمدی، اصفهان امور مربوطه را آغاز کرد، این استان پیشرفت خوبی در زمینه طرح شهید بهنام داشت، مسئولان نیز جهت استمرار در این امر فعالان این طرح را از اصفهان به مشهدمقدس اعزام کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: تجمع دانش‌آموزان از چندین مدرسه در این محل سبب شناخت بیشتر آن‌ها با این برنامه‌ها می‌شود، اشخاص مختلفی نظیر معلمان، طلبه‌ها، افراد شاخص و خانه‌دار در این محل حضور دارند، از اهداف این طرح می‌توان به زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد، شناخت از زندگی دو شهید و رهبر بزرگوار از دیگر اهداف این برنامه است.

ماهانی افزود: همچنین قرار بر اجرایی شدن تقویم سال ۹۸ شده است، علاوه بر موارد مذکور، سرگروه‌های برتر شناسایی شده و ایده‌های آن‌ها ضبط می‌شود، پس از انجام این امور فصل‌نامه به مقصد ارسال می‌شود، این دوره در چهار روز برگزار شده و پس از آن افراد به استان خود باز می‌گردند.

او ادامه داد: در این دوره سعی بر به کارگیری از مسئولان هدایت‌گر شده است، به فرموده امام راحل، بسیج دانش‌آموزیب بالقوه تمام بسیج است، همچنین ایشان می‌فرمایند که تمامی اقشار نظیر دانش‌آموزان، پاسداران، ارتشی‌ها و نظایر این افراد از مدارس به جایگاه خود می‌رسند، تمامی اختراعات و ابتکارات ما در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، به گفته امام، در آموزش و پرورش هزینه نمی‌کنیم، سرمایه گذاری می‌کنیم.

زهرا رشیدی؛ یکی از معلمان طرح شهید بهنام نیز در این جلسه گفت: برگزاری مسابقات علمی گروهشی سبب ایجاد روحیه علمی و تغییر نگرش نسبت به برنامه‌های سازمان بسیج شده است، توسط این طرح اعتماد خانواده‌ها به مدارس جلب شده است، همچنین این طرح به آموزش و پرورش در امر تربیت کمک کرده است.

او ادامه داد: ۸ میلیون جوان انقلابی در بسیج دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند، طرح شهید بهنام محمدی با راه‌اندازی کارگاه‌های دانش‌آموزی مشکلات حاصل از بیکاری را به حداقل رسانده است، تغذیه علمی به صورت مداوم لازمه دانش‌آموزان است، همچنین باید مشاور مورد دسترس برای مدد به معلمان جهت تربیت دانش‌آموزان وجود داشته باشد، هنوز حضور ۳۵۰ هزار نفر نیرو در وزارت آموزش و پرورش را نیاز داریم.

انتهای پیام//ز.‌ی


طرح تربیت مربی بسیج دانش آموزی در مشهد آغاز شد

برچسب ها: دانش آموزان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.