اعطا گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بخش عمده نارضایتی شهروندان در حوزه صدور پروانه ساختمانی است.

لایحه فرآیند صدور پروانه ساختمانی گامی برای شفاف شدن ساخت و سازهابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در توضیح مصوبات امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه یکی از مصوبات امروز شورای شهر بود که کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نارضایتی مردم در حوزه ساخت و ساز گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بخش عمده نارضایتی شهروندان در حوزه صدور پروانه ساختمانی است و شورا برای حل این مشکل باید اقدامات جدی تری انجام دهد.

او افزود:  شهرداری تهران را ملزم کردیم که لایحه فرآیند صدور پروانه را ارائه کند و این تصمیم با اجماع اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید و شهرداری موظف شد که در مدت ۲ ماه، این لایحه را ارائه کند.

اعطا درباره اهمیت این لایحه گفت: صدور این لایحه موجب شفاف شدن فرآیند اقدام عملیاتی در مدیریت شهری می‌شود و اگر در مناطقی وحدت رویه وجود ندارد، این مشکل اصلاح می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر کوتاه شدن پروسه صدور پروانه در صورت ارائه لایحه آن گفت: لایحه فرآیند صدور پروانه می‌تواند منجر به کوتاه شدن پروسه و شفاف شدن نحوه صدور پروانه شود، به این صورت که اگر فردی می‌خواهد پروانه‌ای اخذ کند، بداند مرحله به مرحله با چه چیزی مواجه است و این امر موجب می‌شود که سوء جریانی اتفاق نیفتد.

او گفت: هدف‌ این لایحه در دستور کار قرار گرفتن یکسان‌سازی فرآیند صدور پروانه در مناطق ۲۲ گانه و انجام نقشه طبق طرح تفصیلی است.

سخنگوی شورای شهر تهران در توضیح دیگر مصوبات امروز شورای شهر تهران به تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن چند پلاک ثبتی اشاره کرد و گفت: از دیگر دستور‌های جلسه امروز شورای شهر تهران تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن ۳ پلاک ثبتی بود که در جلسه شورای شهر تهران انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار