شهردار تهران با اشاره به سختی‌های ناشی از آلودگی هوا در تهران گفت: برای رهایی از این وضعیت راهی جز توسعه فضای سبز نداریم.

برای رهایی از رنج آلودگی هوا راهی جز توسعه فضای سبز نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در بوستان گفتگو و در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه ۴ فصل بودن یکی از ویژگی‌های سرزمین ایران است، گفت: بر همین اساس همکاران ما در حوزه خدمات شهری برای این کار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


بیشتر بخوانید؛ واکنش حناچی به انتقال پایتخت


وی با بیان اینکه تهران یکی از شهر‌های مهم ایران و حتی جهان است اظهار کرد: هرچند که ما از آلودگی هوا رنج می‌بریم، ولی راهی جز توسعه فضای سبز نداریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهروندان و پارک‌های سطح شهر مخاطب فضای سبز هستند، تصریح کرد: بر همین اساس هم سفرای حاضر در تهران دعوت شدند و نمایندگانی از کشور‌های ونزوئلا، بلژیک، هلند و ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

حناچی با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های خارجی فعال در تولید گل و گیاه در این نمایشگاه حضور یافته‌اند، گفت: یکی از جهت‌گیری‌های شورا حفظ و توسعه باغات است که ما در این راستا سیاست‌هایی را دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم دیگر به هیچ برج باغی مجوز ندهیم و ضمن حفظ باغات با برنامه‌ریزی مناسب منافع مالکین را هم تأمین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع برج باغات در شورای عالی شهرسازی مطرح است و به زودی نهایی می‌شود.

انتهای پیام /

موضوع برج باغات در شورای عالی شهرسازی بررسی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
براي جلوگيري از آلودگي هوا هزارتا کار ميشه کرد
-
عباس گودرزی
۱۱:۲۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام لطفا چند تا راه برای کاهش آلودگي هوا به شهردار تهران بزرگ انتقال دهید . 1- تمرکز زدایی 2- کاهش ساخت و ساز چندین طبقه در کوچه و خیبان کم عرض 3- تولید خودروی کم حجم و کم مصرف و کم سرنشین و جلوگیری از تردد خودروهای چهار سیلندر به بالا در سطح شهر در روز 4 - جلوگیری از تمرکز خدمات در تهران و نگاه به استان های محروم جهت کاهش سفرهای بیمارستانی و اداری به تهران 5 - تشکیل شهر اداری در خارج از تهران برای خروج وزارتخانه ها از تهران 6 - تشکیل شهر صنعتی مرکزی در خارج تهران و انتقال تمامی کارخانجات به خار از شهر 7 - طراحی لوکوموتیو باری شرق به غرب و جنوب به شمال شهر جهت انتقال خودرو های مسافران عبوری (مترو ) 8 - تولید و جایگزین کردن تاکسی های گازسوز و برقی و عدم اجازه فعالیت به تاکسی های بنزینی 9 -طراحی مسیر های موتور سیکلت رو در مسیر های مرکزی شهرو و جلوگیری از تردد خودرو های غیر اداری در روز در مرکز شهر 10 احداث دریاچه مصنوعی در پارک های مرکزی شهر جهت افزایش رطوبت و کاهش آلودگی .11 - در ساخت شهرک های جدید ساخت منازل سازمانی را در کنار ادارات و بانک ها و ... در نظر بگیریم . و... پس توسعه فضای سبز یکی از راه های تاثیر گذار می باشد . نه تنها راه کاهش آلودگی هوا . حتی اگر ترافیک کاهش یابد آلودگی نیز کم می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنها راه رفع آلودگی هوا برقی کردن ماشیناس
آخرین اخبار