سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت:پدران و مادران شاغل باعث آسیب جدی تری به فرزندان خود می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید منتظر المهدی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب و صیانت اجتماعی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی پدران زحمتکش مجبور به اضافه کاری در چندین شیفت هستند و همین امر باعث خلا وجودی عنصر پدر در خانواده می‌شود.

او تصریح کرد: نقش خانواده در تربیت فرزندان بسیار تاثیر گذار است ؛ خلا و آسیب زمانی مطرح می‌شود که دو عنصرمهم خانواده یعنی پدر و مادر به بهانه شاغل بودن فرزندان را تنها می گذارند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: فرآیند اجتماعی شدن فرزندان حاشیه شهر از مسیر طبیعی خارج شده است ؛ زیرا تفریح سالمی ندارند ضمن اینکه به مدرسه نمی‌روند.

منتظر المهدی افزود: امروزه سن اعتیاد به مدارس راهنمایی ما هم کشیده شده است البته شاید زیاد نباشد، ولی همین مقدار کم هم خطر جدی برای جامعه و خانواده ها است.

او تصریح کرد: ۴۰ درصد افراد مصرف کننده مواد مخدر به عوارضی که این مواد برای آنها دارد آشنا نیستند و نداشتن آگاهی از فعالیت هایی که که نشاط آور است می تواند دردسر آفرین باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: سه عامل باعث افزایش ترشح دوپامین مغز می شود تا نشاط و پویایی را در شخص ایجاد کند تا فرد در شرایط خلا روحی و روانی به مواد مخدر روی نیاورد.


انتهای پیام//ف.غ



 خطر جدی اعتیاد در مدارس راهنمایی حاشیه شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.