طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۶۰۰ دانش آموزِ بدو ورود به دبستان در مدرسه دخترانه بنت الهدی چرام آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج صدرالله عزیزی مدیر آموزش و پرورش و مدیر اجرایی طرح سنجش شهرستان چُرام گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۶۰۰ دانش آموزِ بدو ورود به دبستان و نو آموزان هفت ساله برای ورود به مدرسه، از امروز در پایگاه سنجش سلامت آموزش و پرورش شهرستان چُرام، مستقر در مدرسه دخترانه بنت الهدی آغاز شد.

صدرالله عزیزی کمک به بهبود کیفی آموزش، کنترل عوامل مؤثر بر اُفت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمانی و حرکتی دانش آموزان، ارزیابیِ وضعیت ذهنیِ کودکان و صدور شناسنامه الکترونیکی سلامت برای کودکان را از اهداف طرح سنجش سلامتِ جسمانی نوآموزانِ بدو ورود به مدارس برشمرد.

وی افزود: این طرح در پنج بخش شامل ارزیابی شنوایی و تست گفتار، ارزیابی آمادگی تحصیلی، ارزیابی بینایی و تست دید رنگ، معاینات جلدی نظیر بررسی پوست، مو، ناخن، قد، وزن، توده بدنی، دندان‌ها و معاینات پزشکی است.

عزیزی ادامه داد: سال گذشته در شهرستان چُرام بیش از ۵۰۰ نفر، کلاس اولی در طرح سنجش و غربالگری شرکت کردند که اغلب این نوآموزان مشکلی نداشتند و در مدارس نام نویسی شدند و تعداد اندکی، هم به مراکز تخصصی، دیرآموز، استثنایی یا بهزیستی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه، با آغاز نام نویسی دانش آموزان کلاس اولی، آموزشگاه‌های شهرستان چُرام، اطلاعیه‌ها و فرم هایِ سلامت را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند و پس از نوبت گیری خانواده‌ها باید در نوبت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند گفت: تست بینایی سنجی، شنوایی سنجی، هوش، قد و وزن، دهان و دندان و آمادگی تحصیلی به منظور غربالگری از تمامی دانش آموز کلاس اولی در شهرستان چُرام الزامی خواهد بود.

گفتنی است، طرح سنجش و غربالگری ۶۰۰ دانش آموز بدو ورود به دبستان و نو آموزان هفت ساله، در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت شهرستان چُرام تا ۸ مرداد ماه، در تمام روز‌های هفته از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ به غیر از جمعه ها، در مدرسه بنت الهدی شهر چُرام ادامه دارد.

انتهای پیام/ط

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.