معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: صدور پروانه برای ساختمان‌های شهرداری الزامی قانونی است.

مجوز طبقات اضافی به منظور قانون گریزی بوده نه افزایش درآمدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: صدور پروانه برای ساختمان‌های شهرداری الزام قانونی است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه کلیه مالکین برای هر اقدام عمرانی باید پروانه دریافت کنند و شهرداری هم استثنا نیست، اظهار کرد: در سنوات گذشته، چون شهرداری خودش مجری بوده بعضا ضوابط را رعایت نکرده است و در حال حاضر همه را ملزم به دریافت پروانه کردیم و برای شهرداری هم استثنایی نیست.

گلپایگانی در خصوص مالکینی که در گذشته اقدام به دریافت پروانه کرده‌اند، گفت: پروانه برای آغاز عملیات است و اگر در بنایی در گذشته ساخته شده باید بررسی شود که آیا کار آن‌ها منطبق با ضوابط است یا خیر و اگر خلاف است باید اصلاح کنند.

گلپایگانی با بیان اینکه امضا‌های طلایی را کاهش دادیم، اظهار کرد: امضای طلایی بیشتر در مناطق گران مربوط به چانه زنی شهرداری و ارباب رجوع بود که به عنوان مثال اگر در محله‌ای طرح تفصیلی گفته ۴ که طبقه مجاز است، با چانه زنی به ۶ طبقه رسیده و بهانه آن را هم افزایش درآمد اعلام کرده بودند که من قبول ندارم و معتقدم بیشتر قانون گریزی بوده است.

وی  اظهار کرد: از ۱ مرداد اگر پروانه‌ای خلاف باشد پایان کار نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار