گروهی از دموکرات‌های ایالت ویرجینیا اعلام کردند اگر دونالد ترامپ در رویداد هفته آینده در این ایالت حضور یابد، آن‌ها در آن شرکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دموکرات‌های ایالت ویرجینیای آمریکا اعلام کردند در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رویداد چهارصدمین سالگرد تشکیل دموکراسی در این کشور در «جیمز تاون» شرکت کند، آن‌ها این رویداد را تحریم خواهند کرد.

این رویداد که بخشی از رویداد «انقلاب آمریکا» محسوب می‌شود قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئیه در شهر «جیمز تاون» ویرجینیا –محل نخستین مستعمره ثابت انگلیس--برگزار شود. در این رویداد اعضای کنگره، قانونگذاران ویرجینیا و دیگر مقامات دولتی حضور خواهند یافت.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص احتمال حضور دونالد ترامپ در این مراسم، اعضای دموکرات مجلس ویرجینیا روز جمعه در بیانیه‌ای به انتقاد از رئیس جمهور آمریکا پرداختند و اعلام کردند: ما در جایی که دونالد ترامپ در آن حضور داشته باشد، شرکت نمی‌کنیم. رئیس جمهور کنونی آمریکا برای ارزش‌هایی که ما در چهارصدمین سالگرد تشکیل دموکراسی جشن می‌گیریم، ارزشی قائل نیست.

آن‌ها در ادامه این بیانیه اعلام کردند: ما فقط سه کلمه به بنیاد «جیمز تاون-یورک تاون» که این رویداد را سازماندهی کرده است، می‌گوییم: او (ترامپ) را بازگردان.

این دموکرات‌ها در واقع به توییت‌های توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره واکنش نشان دادند. ترامپ در این توییت‌ها نوشته بود زنان کنگره باید به کشور‌های خود بازگردند. وی در این خصوص نوشت: «زنان دموکرات چپ گرای کنگره چه زمان می‌خواهند به دلیل لحن احمقانه خود و حرف‌های وحشتناکی که به زبان آورده اند از کشور ما، از اسرائیلی‌ها و حتی از دفتر ریاست جمهوری آمریکا عذرخواهی کنند؟ مردم زیادی از آن‌ها (زنان دموکرات کنگره) و اقدامات وحشتناک و منزجرکننده شان خشمگین هستند.»

کاخ سفید هنوز به طور رسمی هیچ توضیحی درباره قصد دونالد ترامپ برای حضور در مراسم چهارصدمین سالگرد تشکیل دموکراسی در جیمز تاون ارائه نکرده است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم به این رویداد دعوت شده است.

جیمز تاون نام نخستین مستعمره ثابت انگلیس در قاره آمریکا بود و سنگ بنای کشوری شد که بعد‌ها ایالات متحده آمریکا نام گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار