مشاور اقتصادی کاخ‌سفید اعلام کرد قرار است نشستی با حضور مدیران شرکت‌های فناوری برای گفت‌وگو درباره ممنوعیت‌های شرکت هواوی روز دوشنبه برگزار شود.

برگزاری نشستی در کاخ‌سفید برای گفت‌وگو درباره ممنوعیت‌های شرکت هواویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید قرار است روز دوشنبه این هفته نشستی را با حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های فناوری برگزار کند تا در خصوص ممنوعیت‌های فروش تجهیزات آمریکایی به شرکت فناوری «هواوی» گفت‌وگو کنند.

دو منبع آگاه دیروز (جمعه) ضمن اعلام این خبر گفتند: استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در این نشست حضور خواهد یافت. همچنین از شرکت‌های تجهیزات رایانه‌ای و ارتباطی «اینتل» و «کوالکام» برای حضور در این نشست دعوت شده است.

یک مقام دیگر کاخ سفید هم ضمن تأیید این خبر گفت شرکت‌های گوگل و میکرون تکنولوژی هم در این رویداد حضور خواهند داشت. دلیل اصلی دعوت این شرکت‌های بزرگ فقط گفت‌وگو درباره هواوی نیست؛ بلکه قرار است درباره مسائل اقتصادی هم صحبت شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه امسال (حدود دو ماه پیش) شرکت هوآوی را --به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیت ملی خوانده بود-- در فهرست سیاه قرار داد، آینده ارتباط شرکت‌های آمریکایی با شرکت هوآوی –بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در جهان— همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دونالد ترامپ شرکت‌های آمریکایی را از فروش تجهیزات خود به این شرکت چینی بدون دریافت مجوز‌های لازم، منع کرد. اما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به هواوی محصولات خود را بفروشند. در روز‌های اخیر نیز ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرده است مجوز‌ها در جایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور نباشد، صادر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار