مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تذکر‌های لازم به ماموران انتقال دهنده دو قطعه پلیکان از باغ پرندگان مشهد به تربت حیدریه داده شده است.

تذکر‌ به ماموران انتقال دهنده دو قطعه پلیکان از باغ پرندگان مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به فضای نامناسب باغ پرندگان مشهد، تذکرات و مهلت داده شده به مسئولان این مجموعه برای اصلاح وضعیت موجود و فضای نگهداری پرندگان، دو قطعه پلیکان که به صورت امانی در دست این مجموعه بود، بازپس گرفته و به باغ پرندگان شهرستان تربت حیدریه منتقل شد.

 او با اشاره به انتشار فیلمی از آماده سازی و انتقال این دو قطعه ارزشمند که موجب گلایه و انتقاد دوستداران محیط زیست شده بود تصریح کرد: با توجه به بی تجربگی در این زمینه روند آماده سازی و انتقال این دو گونه با برخی مشکلات و نواقص همراه بود که تذکر‌های لازم به ماموران انتقال دهنده داده شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  گفت: با توجه به کمبود امکانات موجود، فضا و تجهیزات لازم برای انتقال استاندارد پرندگان در این استان وجود ندارد که در زمینه رفع این نقص اقدامات لازم در حال پیگیری است.

همتی افزود: مهلت سه ماهه‌ای که به مسئولین باغ پرندگان برای رفع اشکالات و ایرادات موجود برای فضای نگهداری پرندگان داده شده است قابل تمدید نیست و با هدف حفاظت از گونه‌های این مجموعه در صورت عدم رفع مشکلات اقدامات بعدی برای جلوگیری از ادامه فعالیت دائم این مجموعه انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: باغ پرندگان فعال در تربت حیدریه از شرایط و فضای استاندارد برای نگهداری پرندگان برخوردار است و هم اکنون حال دو پلیکان تازه انتقال یافته به این مجموعه خوب است و در روند انتقال مشکلی برای آنان پیش نیامده است.

باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می‌باشد که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

عاملان انتقال دو پلیکان از باغ پرندگان مشهد تذکر گرفتند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.