وزیر نیرو گفت: کسانی که در بخش خانگی الگوی مصرف بالایی دارند، تغرفه برقشان ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اردکانیان///رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت‌ گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات اخیر وزارت نیرو برای جلوگیری از مصرف بیش از حد برق چه تدابیری در تابستان امسال اندیشیده‌اید و سازو کار وزارت نیرو برای مشتریان پرمصرف چیست؟، گفت: بنای ما برای اصلاح مصرف، جریمه کردن نیست. ما بیشتر بر روی افزایش آگاهی‌ها و احساس مسئولیت مشترک کار می‌کنیم.

اردکانیان گفت: محاسبات نشان می‌دهد که امسال باید حدود سه هزار مگاوات مصرف را مدیریت کنیم و این مدیریت مصرف را می‌توان از راه‌های مختلفی انجام داد. یکی از این راه‌ها، اصلاح تعرفه است؛ به این صورت که برای کسانی که الگوی مصرف بالایی در بخش خانگی دارند ۱۶ درصد تعرفه افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها برای تأمین منابع مالی نیست، تصریح کرد: ما به دنبال توجه مصرف‌کنندگان به مدیریت مصرف هستیم. این گروه از مصرف کنندگان که تعدادشان کم اما مصرفشان زیاد است، فقط کافی است ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وزیر نیرو بیان کرد: تغییر ساعات اداری استان‌ها، یکی از اقدامات موثر در صرفه‌جویی برق است. بعلاوه تعویض ۱۰ میلیون لامپ فلورسنت ادارات در شهرهای بزرگ و استان‌ها با لامپ ال‌ای دی را در دستور کار قرار دادیم و همچنین سرویس و تعمیر حدود ۵ میلیون کولر آبی و حدود یک میلیون کولر گازی توسط شرکت‌های توزیع برق در حال انجام است.

وزیر نیرو بیان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با صنایع بزرگ در شهرک‌های صنعتی، مقرر شد با هماهنگی این صنایع در ساعات معینی از  روز،کاهش مصرف برق داشته باشند و در عوض، وزارت نیرو در ساعات دیگری از روز، برق را با قیمت تخفیفی به آنها بدهد که این کاهش مصرف لطمه‌ای به تولیدشان نزند و در عین حال، فشار هم از روی شبکه در ساعات اوج بار برداشته می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی کشاورزان، چاه‌های کشاورزی آنها در چهار ساعت اوج بار خاموش می‌شود و در ساعت دیگری از سیستم تشویقی برخوردار می‌شوند. در مجموع می‌توانیم بگوییم اگر در هفته گذشته چنین برنامه‌ای نداشتیم، اوج بار شبکه به  ۵۷ هزار مگاوات می‌رسید که با اعمال این برنامه‌ها به ۵۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش پیدا کرد. تأثیر این اقدامات در این است که خاموشی نداشته باشیم و تابستان را با آسایش و امنیت خاطر بیشتری با کمک یکدیگر سپری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arb
۱۴:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
از تولید سلولهای خورشیدی حمایت کنید،با ارائه تسهیلات بانکی و طرح های تشویقی،هزینه استفاده از فناوری برق خورشیدی رو پایین بیارید،تا مردم تمام یا بخشی از برق خانه خود را از طریق سلولهای خورشیدی تامین کنند.
وزارت نیرو،نه از باد و نه از خورشید،بهره ای نمی برد،هر سال هم به مردم تذکر می دهد که برق کمتری مصرف کنید،و همیشه دنبال افزایش تعرفه برق هستند.
جریمه نقدی برای قشر متوسط به پایینه، برای میلیاردرهایی که با پول مجوز هر کار غیر قانونی رو می خرند،چه طرحی دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
نمی دونم چرا هنوزم مسئولین شعار فررند کمتر رندگی بهتر رو دنبال میکنن در حالی که حتی رهبری گفتن این کار اشتباه بوده محاسبه میزان برق بر اساس مشترک و در نظر نگرفتن تعداد اعضای خانوار دنبال کردن همون سیاست های اشتباه قبلیه کاش یکم به حرف رهبر گوش می کردند.
فرزند کمتر آب و برق ارزانتر
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۱:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
مصرف بالاوغیر قانونی ماینرهای تولید ارز مجازی که به جیب افراد معدودی میرود را نمیخواهی یا نمیتوانی کنترل کنی مردم بیچاره را هرروز با افزایش تعرفه جریمه میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
من ک 12 سالمه طرح برات دارم باقلوا، دکتر، مهندس، وزیر نیرو، نصف میانگین مصرف کل کشور در بیار در فصل های مختلف و اعلام کن به هر مشترک چنانچه از این میزان کمتر مصرف کنید مصرف برق شما رایگان حساب می شود با توجه به اقلیم و منطقه فرق می کند در پیک مصرف هم می شود طرح تشویقی گذاشت شماها همش می خواهید گرون کنید، جریمه کنید، قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
بی خبر
۰۹:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
با مدرک و سند حرف می زنم من تمام فیش ها را دارم مصرف من از پارسال خیلی کمتر ولی مبلغ80 هزار تومان بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
" افزایش ۱۶ درصدی تعرفه پر‌مصرف‌های خانگی"
افزایش قیمت ها برای رسیدن به مطلوب، هیچگاه جواب نداده . لذا آب را از سرچشمه صاف کنید و خود را از این قوانین من درآوردی معاف!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۱:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
راست گفتی ولی حرف من وشما را نه کسی میشنود ونه کسی میبیند
آخرین اخبار