سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی با توجه به حاکمیت الگوی تابستانه، از امروز تا روز چهارشنبه بتدریج بر دمای هوا افزوده شده و جوی گرم در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

وی بیان کرد: طی این مدت (خصوصاً در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری) دمای هوا در شهرستان کوثر تا 40 درجه سانتیگراد، در شهرستان های شمالی استان تا 38 درجه سانتیگراد و در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از استقرار پر ارتفاع جنب حاره ای بر روی غالب مناطق کشور خبر داد و گفت: بر این اساس طی چهار روزه آینده الگوی تابستانه و جوی کاملا پایدار همراه با افزایش دما در سطح استان حاکم خواهد شد.

محمدی افزود: به دلیل اختلاف فشار در سطح زمین، در برخی مناطق استان اردبیل بویژه در مناطق مرکزی وزش باد (در بعضی ساعات تند) انتظار می رود.

وی اظهار داشت: توصیه می شود طی این هفته جهت جلوگیری از گرمازدگی کودکان و سالمندان از مسافرت های غیر ضروری اجتناب نمایند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: در مصرف آب و برق صرفه جویی نموده و نکات لازم در خصوص جلوگیری از رخداد آتش سوزی احتمالی در مراتع استان اردبیل را کاملاً رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

جوی گرم در استان اردبیل حاکم خواهد شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار