طرح اصلاح نژاد ۸۰۰ راس دام با همکاری قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه برای روستا‌های پایلوت مدیریت جامع حوضه آبخیز شیروان از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مصطفی سیامکی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: اجرای این طرح با هدف اصول تغذیه دارای برنامه کنترل شده، تولید مثل و انتقال ژن در روستا‌های سرداب، سرانی، رباط، سنجد، قلهک و تفتازان در بخش قوشخانه شیروان انجام میشود.

وی گفت: در راستای استفاده بهینه از مراتع و تقویت پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی و به تبع آن ارتقای معیشت بهره برداران، باید راهکار و رویه‌ای را در پیش گرفت که دام کم تری وارد عرصه‌ها شود، درآمد و اقتصاد مرتع دار نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

سیامکی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، تست بروسلوز ۹۵ راس از دام‌های روستای قلهک انجام شد که در راستای هدف اصلی حفظ منابع طبیعی با اجرای برنامه موفق اصلاح نژاد دام سبک گامی مهم و موثر در رشد و توسعه اقتصادی روستا‌های پایلوت برداشته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در طرح اصلاح نژاد دام دو پروژه مرمت چشمه و آبشخور با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال از محل استانی در روستای شناقی سفلی و رباط احداث شد.

هم اکنون شهرستان شیروان ۴۳۶ هزار راس دام سبک روستایی دارد.

انتهای پیام/د

آغاز اصلاح نژاد ۸۰۰ راس دام در روستا‌های حوضه آبخیز شیروان

برچسب ها: منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.