نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال گفت: نمی‌خواهم نامی بیاورم، اما برخی باشگاه‌ها ابتدا بازیکن جذب می‌کنند و بعد سراغ مربی می‌روند.

عزیزالله محمدی نایب رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری بازی‌های جام شهدا بیان کرد: این چهارمین دوره‌ای است که این بازی‌های برگزار می‌شود البته ۳ دوره قبلی را سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار کردند و این دوره را ما برگزار می‌کنیم. به همه باشگاه‌ها نامه زدیم، اما ۴ تیم موافقت و استقبال  کردند و ماهم به ۴ تیم نیاز داشتیم.   

عزیزمحمدی: بازی‌های پرسپولیس در جام شهدا از شبکه ۳ پخش می‌شود/ برخی تیم‌ها اول بازیکن جذب می‌کنند بعد سراغ مربی می‌روند

بازی‌های پرسپولیس از شبکه ۳ پخش می شود

او ادامه داد: طبق قرعه کشی، تیم‌های فوتبال ماشین سازی و فولاد خوزستان با هم دیدار می‌کنند و بازی دیگر بین تیم‌های پرسپولیس و سایپا برگزار می‌شود. بازی‌های این دوره از رقابت‌ها در تاریخ دوم و چهارم مرداد ماه خواهد بود که هماهنگی لازم را با  فرمانداری و نیروی انتظامی  شهر قدس انجام دادیم و طبق توافقی که با صداوسیما داشتیم این بازی‌ها پخش زنده خواهد داشت. بازی‌های پرسپولیس را از شبکه ۳ و دیگر بازی‌ها را از شبکه ورزش پخش خواهیم کرد.

حاضریم به فدارسیون فوتبال کمک کنیم

عزیزمحمدی درباره نحوی کار اتحادیه باشگاه فوتبال ایران اظهار داشت: در طی این سال‌ها در انجام خیلی از کار‌ها کمک کردیم. مثلا در حرفه‌ای سازی و استانداردسازی باشگاه‌ها  کمک کردیم و در برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام به خارج از کشور کمک کردیم که طی آن چندین مدیر عامل به کشور‌هایی مثل برزیل، اسپانیا، ترکیه و پرتغال رفتند. در بحث‌های تخصصی باشگاه‌ها مثل درآمدزایی و نظام باشگاه داری   فعالیت داشتیم و تا جایی که از دست مان بر بیاید در برگزاری بازی‌ها کمک کردیم و حاضریم هر کمکی که از دست مان بربیاید به فدراسیون فوتبال کمک کنیم.

عزیزمحمدی: بازی‌های پرسپولیس در جام شهدا از شبکه ۳ پخش می‌شود/ برخی تیم‌ها اول بازیکن جذب می‌کنند بعد سراغ مربی می‌روند

امور اجرایی ارتباطی با اتحادیه فوتبال ندارد

او درباره تفاوت اتحادیه فوتبال در ایران با کشور‌هایی مثل انگلیس، خاطر نشان کرد:  در آسیا طبق قانون، فدراسیون‌ها باید سازمان لیگ داشته باشند و چون اختیارات به سازمان لیگ داده می‌شود، کار‌های اجرایی ارتباطی با اتحادیه فوتبال ندارد.

عزیزمحمدی درباره اینکه گفته می‌شود کار‌های اتحادیه فوتبال قانونی نیست، گفت: همه کار‌های ما با نظر مجمع فدراسیون فوتبال بوده و انتخابات شورای ما با حضور نمایندگان وزارت کشور بوده است و همه اسناد آن ها هم وجود دارد.  

مدیر عامل‌ها باید این کاره باشند

عزیز محمدی درمورد آموزش به مدیران عامل که قرارداد‌های گران قیمت می‌بندند و پرداخت آن‌ها را به تعویق می‌اندازند، تصریح کرد: برخی از این موارد به ما ارتباطی ندارد. درگذشته بسیاری از مدیران عامل سال‌ها در تیم خود می‌ماندند، اما الآن به جز سعید آذری که چندسالی را در باشگاه ذوب آهن مدیریت می‌کند، مدیر باسابقه دیگری نداریم که در مدیریت باشگاه‌ها تجربه داشته داشته باشد. مثلا در پرسپولیس گرشاسبی رفته و ایرج عرب آمده و یا در استقلال رضا افتخاری رفته و امیرحسین فتحی آمده است. می‌خواهم بگویم که مدیران عامل یا باید این کاره باشند و یا ساختار فنی، حقوقی و بین المللی در باشگاه وجود داشته باشد. قراردا‌دها باید زیر نظر کمیته فنی باشگاه‌ها باشد و کمیته‌های حقوقی و بین الملل نیز دقت و نظارت کند.

نقش دلال‌ها زیاد شده است

عزیز محمدی درخصوص نقش دلالان در عقد قرارداد بین بازیکنان خارجی و باشگاه‌های ایرانی، خاطرنشان کرد: سوال من این است که در ۲ سال گذشته چند بازیکن ایرانی به لیگ‌های خارجی رفتند؟ از این قراردا‌ها چه مقدار پول به جیب باشگاه‌های ایرانی رفته است؟   دلالان تاثیر داشتند که هیچ پولی نصیب باشگاه‌های ایرانی نشده است. بازیکنان خارجی که به لیگ ایران می‌آیند کیفیت خوبی دارند؟ کادر فنی تیم ها باید دقت بیشتری داشته باشند و مسئولیت را بپذیرند. نمی‌خواهم نام بیاورم، اما برخی تیم‌ها اول بازیکن جذب می‌کنند و بعد سراغ مربی می‌روند. مگر چنین چیزی ممکن است؟


بیشتر بخوانید:     

نقش اتحادیه فوتبال در ایران کم رنگ است

عزیزمحمدی مدارک صوری به‌ای اف سی ارسال می‌کرد

تابش: هافبک مجارستانی مدنظر قلعه نویی به اصفهان می‌آید/ من مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شوم


انتهای پیام/

اظهارات عزیز محمدی درباره مسائل مختلف در فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار