معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در ۱۴ سال گذشته ۴۵ هکتار از زمین‌های خدماتی در شهر‌های استان تغییر کاربری یافته که عمده این آن، به مسکونی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، روزبه دادجو معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تغییر کاربری‌های فضای خدماتی و فضای سبز در حالی است که در شهر‌های ما، کاربری‌های خدماتی نسبت به استاندارد کمتر است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در وضعیت استاندارد، هشت مترمربع است، اما در شهر بجنورد ۲.۵ و در شیروان ۲ مترمربع است که این رقم بسیار کم است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در شهر‌های استان اظهار داشت: ممکن است فضا‌هایی که در خارج شهر ساخته می‌شود هم، چون بوستان باباامان در بجنورد و یا پارک جنگلی در شیروان، ما را به خطا بیندازد که این ها، جزو سرانه فضای سبز شهری است، اما در واقعیت این گونه نیست.

وی تصریح کرد: فضای سبز شهری باید در دسترس و برای شهروند نوجوان، کودک و یا سالمندان راحت قابل استفاده باشد و از این رو رویکرد ما این است که فضای سبز در شهر توزیع شود و در هر محله پارک و فضای سبز توسط شهرداری‌ها ایجاد شود.

دادجو با بیان اینکه سالانه ۲.۵ تا سه هکتار از فضای سبز و زمین با کاربری خدماتی در شهر‌های استان تغییر کاربری یافته است گفت: کاربری خدمات شهری باید حفظ شود و در این زمینه مردم باید خود مطالبه گر بوده و از تغییر کاربری آن جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: وقتی که خدماتی برای یک محله شهر پیش بینی شده، این کاربری‌ها باید خط قرمز بوده و از آن حفاظت شود و نباید اجازه داد که تحت عنوان فشارهایی، چون کمبود مالی، کاربری این خدمات تغییر یابد.
انتهای پیام/ط

تغییر کاربری ۴۵ هکتار زمین خدماتی در شهر‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.