مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، توسعه کشت زعفران در استان را در برنامه‌های این سازمان دانست .

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، توسعه کشت زعفران در استان را در برنامه‌های این سازمان دانست و گفت : زعفران یک کشت اقتصادی است که می‌تواند درآمد کشاورزان را به میزان چشمگیری بالا ببرد.

وی گفت : توسعه این کشت در راستای بهینه سازی مصرف آب در محصولات کشاورزی و همچنین تشویق و ترویج تغییر الگوی کشت به سمت کشت‌های کم مصرف در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به سازگاری استان کرمانشاه برای کشت زعفران تصریح کرد: کشت زعفران در استان کرمانشاه خیلی خوب جواب می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به مرغوبیت زعفران تولیدی در استان کرمانشاه نیز گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: سابقه کشت زعفران در این استان به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد کما اینکه براساس شواهد استان کرمانشاه جزء اولین نقاطی در کشور بوده که در آن زعفران کشت شده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزش زعفران کاری برای علاقه‌مندان در شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به کشت زعفران می‌توانند برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مهرابی اضافه کرد: مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های مهارتی زعفران کاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی با عنوان کاشت، داشت و برداشت زعفران برای علاقه‌مندان با اولویت زنان روستایی کرده و تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: پس از اتمام کلاس به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی از آزمون پایان دوره شوند از طرف مدیریت هماهنگی ترویج استان گواهینامه مهارتی پایان دوره اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زعفران کاری در استان، گفت: افرادی که متقاضی کشت زعفران باشند می‌توانند ضمن حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی از حمایت‌هایی نظیر اختصاص یارانه پیاز زعفران نیز برخوردار شوند.

 

 

انتهای پیام/د

زعفران یک کشت اقتصادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.