معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: در استان میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مسعود کاظمی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی بااشاره به اینکه شبکه برق شبکه‌ای به هم پیوسته است، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تعرفه‌های مصرف برق ۷ درصد رشد داشته و برای مشترکین پرمصرف این تعرفه ۱۶ درصد نسبت به بقیه مشترکان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: باتوجه به گرم‌تر شدن هوا در فصل تابستان مصرف چندبرابر می‌شود و رشد مصرف غیر منطقی را در فصل گرم شاهد هستیم.

کاظمی گفت: برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساعت در ایام گرم سال ۳۰ هزار مگاوات افزایش مصرف داریم که تامین این میزان برق نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای تولید هر کیلو وات برق ۲۰ میلیون تومان هزینه سرمایه گذاری در بخش تولید، انتقال و توزیع موردنیاز است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار مگاوات اختلاف مصرف در ایام گرم نسبت به مابقی ایام سال در کل کشور است، افزود: ۸۰ درصد از این افزایش بار مربوط به مصارف سرمایشی است که وارد مدار می‌شود و تقریبا حدود ۲۲ هزار مگاوات را شامل می‌شود.

وی گفت: در سایر ایام سال پیک بار به کمتر از ۲۰۰ مگاوات می‌رسد، در اوج مصرف بار به ۲۷۵ مگا وات می‌رسد، درصورتی که صنایع سنگینی هم، چون کارخانه سیمان، کارخانه فولاد در اسفراین هم وارد این مدار مصرفی شوند به ۳۵۰ مگاوات هم خواهد رسید.

کاظمی، الگوی مصرف تعریف شده برای خراسان شمالی را در ایام معمولی ۲۰۰ کیلووات در ساعت و ایام پرمصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت اعلام کرد.

وی گفت: کمتر از ۵ درصد مشترکان استان خارج از الگو، مصرف می‌کنند و ۹۵ درصد آن‌ها طبق الگو مصرف برق دارند.
انتهای پیام/ط


افزایش ۹ درصدی مصرف برق

برچسب ها: برق ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.