انگلیس به کشتی‌های این کشور توصیه کرد برای جلوگیری از تکرار حوادث روز گذشته، برای مدتی از تردد در تنگه هرمز خودداری کنند.

توصیه انگلیس به کشتی‌های این کشور: فعلا از تنگه هرمز تردد نکنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه یک فروند نفتکش انگلیسی روز گذشته هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین بین‌المللی دریایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توقیف شد، انگلیس به کشتی‌های خود توصیه کرد فعلا از تنگه هرمز عبور نکنند.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز با اعلام اینکه لندن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش انگلیسی است مدعی شد این کشور به شیوه‌ای محاسبه شده، اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: «به دنبال گزینه‌ی نظامی نیستیم؛ بلکه به دنبال راه حل دیپلماتیک برای این شرایط هستیم، اما خیلی شفاف می‌گوییم که این موضوع باید حل شود.»

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ تير ۱۳۹۸
خیر .، بیائید ما خیلی از انگلیسی ها طلبکاریم .. خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ss
۱۳:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۸
زنده باد حزب الله زنده باد مقاومت هر موقع جلوی استکبار محکم ایستاده ایم وعده الهی محقق گردیده که همان شکست و نابودی کفر و نفاق از جمله امریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و انگلیس خبیث وآل سعود نادان و مزدور می باشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۸
جناب وزیر جرمی هانت : این بسیار خوب است وایران هم استقبال میکند همان قواعد و مقررات و قوانینی که برای کشتی انگلیسی مطرح خواهد شد شاید باعث برابری قوانین و مقررات دریائی بین المللی شود و کشتی قاره پیمای گریس1 حامل نفت ایران هم از تنگه جبل الطارق آزاد شود ما از اول هم روشهای دیپلماتیک را برای حل و فصل موضوع مطرح کردیم اما کو گوش شنوا؟؟!! تا نباشد چوب تر.......
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۰ ۲۹ تير ۱۳۹۸
فقط باید گفت باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ تير ۱۳۹۸
هیچ وقت از تنگه هرمز تردد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۸
میگن زیبا کلام رفته درخت دوستی ایران و انگلیس رو بکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۸
حسابي ترسيدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
این ضربه حیثیتی بزرگی علیه انگلیس خبیث بود که بعداز امریکا در ماجرای سقوط پهبادش دریافت کرد
آخرین اخبار