خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد کشتی مصدر که برخی منابع خبری مدعی توقیف آن توسط ایران شده بودند به مسیر عادی خود بازگشته است.

گاردین از بازگشت کشتی مصدر به مسیر خود در خلیج فارس خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد کشتی مصدر که برخی منابع خبری مدعی توقیف آن توسط ایران شده بودند به مسیر خود بازگشته و ارسال سیگنال از آن بار دیگر آغاز شده است.

رویترز دقایقی پس از اعلام توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» توسط نیروی دریایی سپاه گزارش داده بود یک نفتکش دیگر انگلیسی که با پرچم لیبریا از تنگه هرمز در حال عبور به سمت عربستان بود نیز به طور ناگهانی مسیر خود را به سمت سواحل ایران تغییر داده است.

در همین حال جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز از توقیف دو نفتکش انگلیسی (استنا ایمپرو و مصدر) در خلیج فارس توسط ایران ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه انگلیس در حالی از توقیف دو نفتکش خود در خلیج فارس سخن گفت که منابع آگاه در ایران اعلام کردند تنها یک نفتکش انگلیسی توقیف شده و نفتکش دیگر پس از دریافت تذکر از نیرو‌های سپاه به مسیر خود ادامه داده است.

به گفته این منابع، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو می‌باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است. کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتی‌های نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریانوردی بی‌ضرر و رعایت مقررات زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.

خبرنگار روزنامه گاردین نیز در تایید اظهارات این منابع اعلام کرد که کشتی مصدر به مسیر اصلی خود در خلیج فارس بازگشته و ارسال سیگنال از آن مجددا آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار