پیشکسوت ژیمناستیک گفت: وسایل و ابزار ژیمناستیک ایران استاندارد نیست و از رده خارج محسوب می‌شود.

حسن میر قائمی کارشناس و پیشکسوت ژیمناستیک در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ژیمناستیک شامل  ۶ حرکت زمینی است  که نیاز اساسی به  وسایل  استاندارد دارد تا بازیکنان بتوانند با وسایل تمرین کنند و به سطح حرکات جهان برسند. وسایل مورد استفاده ما استاندارد نیست و از رده خارج محسوب می شود.برای هر رده سنی تقریبا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یورو هزینه لازم است تا یک ست کامل از تجهیزات خریداری شود.  بعید می دانم این بودجه را فدراسیون یا هییت های استانی داشته باشند یا وزارت ورزش و جوانان بتواند این بودجه را در اختیار فدراسیون قرار بدهد. ابزار و وسایل ژیمناستیک گران هستند. در حال حاضر از ابزار های ایرانی استفاده می کنیم که کیفیت بالایی ندارد و امیدوارم روزی برسد که از نظر کیفیت با نمونه های خارحی برابری کند.

میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست/ کیخا ۵۰ درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد

او در ادامه افزود: استاندارد نبودن وسایل تاثیر منفی روی عملکرد بازیکنان ندارد اما نمی توانیم به پیشرفت اصلی در ژیمناستیک برسیم. کشور های خارجی به خاطر داشتن لوازم استاندار به راحتی می توانند تمام حرکات را بزنند. معتقدم که بازیکنان ایران از تمام بازیکنان دنیا در ژیمناستیک  استعداد بالاتری دارند  اما متاسفانه ما  استاندارد های خارجی را نداریم.

همیشه تیم های خارجی با تیم اول خود در رقابت ها شرکت نمی کنند

میرقائمی درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: سعید رضا کیخا ۵۰ درصد شانس کسب سهمیه المپیک را دارد و برای تحقق این هدف این بازیکن نیاز دارد در اردو‌های خوب و زیر نطر مربیان با تجربه تمرین کند. تا سال آینده فرصت باقی است تا سهمیه المیپک را کسب کرد که مجموع امتیاز‌های ۳ مسابقه محسابه می‌شود و نفر اول می‌تواند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

میرقائمی: وسایل ژیمناستیک ایران استاندارد نیست/ کیخا ۵۰ درصد شانس کسب سهمیه المپک را دارد
او گفت: همیشه کسری بودجه وجود دارد و به خاطر بودجه بازیکنان ما نمی توانند در تمام مسابقات شرکت کنند و طبق محاسباتی که انجام می شود تیم ملی به مسابقاتی که برای کسب سهمیه المپیک اهمیت دارد اعزام می شود.کشور های خارجی در بعضی از مسابقات ژیمناست کارهای اصلی خود را اعزام نمی کنند برای مثال دو رقابت قهرمانی آسیا مغولستان و المپیک دانشجویان را داشتیم که کشور چین تیم اصلی خود را برای المپیک جوانان و تیم دومش را برای قهرمانی آسیا اعزام کرد.

او در پایان عنوان کرد: اختلاف سطح ژیمناستیک ایران با سایر کشور ها در زیبایی اجرای حرکات و تمرین بیشتر است. بازیکنان چینی دائم در اردوگاه حضور دارند و روزانه حدود ۷ ساعت تمرین می کند اما  در ایران زمان تمرینی به خاطر مشکلاتی از جمله دانش آموزی، دانشجو بودن و... حدود ۳ ساعت است. ژیمناستیک محدودیت سنی دارد و نباید بازیکنان قدرت بدنی خود را از دست بدهند. امیدوارم مسئولین ورزشی به ویژه وزارت ورزش به رشته ی پایه ژیمناستیک توجه بیشتری کنند که این رشته بسیار تاثیر گذار است. این موضوع را چندین سال است که مطرح کردیم و امیدوارم توجهات بیشتر شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار