سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: ۴۸۰ همیار مشاور در مدارس این ناحیه فعالیت می‌کنند.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت بهره گیری از توانمندی‌های دانش آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بیش از ۴۸۰ همیار مشاور در مقطع متوسطه اول این ناحیه به فعالیت مشاوره‌ای می‌پردازند.

وی به اهمیت نقش همیاران مشاور در مدارس، اشاره کرد و شخصیت همیاران مشاور را برای انجام امور مشاوره‌ای حائز اهمیت دانست و افزود: همیاران مشاور در مدارس می‌توانند رویکرد مشورت را با زبان نرم گسترش دهند.

نیسی گمراوی با بیان اینکه طرح همیار مشاور از سال ۹۲ با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه‌های مشاوره‌ای کلید خورد، تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان مستعد و توانمند به عنوان رابط مشاور مدرسه و گروه‌های همسال به فعالیت می‌پردازند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با برشمردن وظایف دانش‌آموزان همیار مشاور، اظهار داشت: گسترش مهارت‌هایی از جمله؛ کمک به هم‌نوع، ترویج مهربانی، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در جامعه، گسترش نظم و انضباط در بین دانش‌آموزان و ترویج معنویت در جامعه دانش‌آموزی استان از جمله مهم‌ترین وظایف همیاران مشاور در مدارس است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همیاران مشاور می‌توانند نقش مهمی در ارتقای وضعیت تحصیلی همسالان خود داشته باشند، توضیح داد: دانش‌آموزان در این طرح آموزش‌های تخصصی مشاوره‌ای را سپری می‌کنند تا بتوانند در کنار مشاور مدرسه، کمک‌های تخصصی مشاوره‌ای را به دیگر همکلاسی‌های خود ارائه دهند.

صادق نیسی گمراوی مهم‌ترین هدف اجرای این طرح در مدارس خوزستان را فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی و تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: استفاده از ظرفیت فکری دانش‌آموزان در راستای کمک به همسالان خود، تقویت حس مسئولیت پذیری، فراگیری مهارت تصمیم‌گیری از طریق الگوی حل مسئله، تقویت همدلی و درک متقابل میان دانش‌آموزان و والدین و استفاده از همیاری دانش‌آموزان در شناسایی مشکلات همسالان در سطح آموزشگاه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس است.

انتهای پیام/گ

فعالیت همیاران مشاور در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.