این طرح گردشگری با هدف حفظ و جذب گردشگر و افزایش طول اقامت حدود ۶۰ میلیون گردشگر سالانه، در طرقبه و شاندیز ساخته می‌شود.

آغاز ساخت طرح گردشگری بوستان زائر شاندیز/ سرازیر شدن رودخانه‌های زُشک و کَنگ به دشت سورانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: این طرح در راستای طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی و با هدف حفظ و جذب گردشگر و افزایش طول اقامت حدود ۶۰ میلیون گردشگر سالانه در طرقبه و شاندیز ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ میلیون خودرو وارد این شهرستان شد که سهم بخش شاندیز با افزایش نسبت به سال قبل به ۱۳ میلیون خودرو رسید.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: از اهداف دیگر ساخت این طرح گردشگری نگهداری و به نوعی آبخوانداری منابع آبی طرقبه، شاندیز است.
 
 حسینی افزود: این طرح در قالب سه دریاچه امکان نگهداری یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آب را فراهم می‌کند و مجوز این میزان نگهداری آب از شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه حجم این میزان آب معادل مجموعه گردشگری چالیدره است، ادامه داد: برای تکمیل این طرح در همه مراحل باید ۱۰۰ هکتار زمین به تملک در بیاید که تاکنون ۱۷ هکتار تملک شده است و بر اساس برآورد‌ها برای اتمام این طرح به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: شهرداری شاندیز، سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و شرکت آتیه شاندیز ساخت و تکمیل این طرح عمومی را در بینالود بر عهده دارند.

حسینی شمار رودخانه‌های دائمی شهرستان طرقبه شاندیز را هفت عدد دانست و افزود: رودخانه‌های مغان و مَج به سد طرق با ۲۴ میلیون متر مکعب گنجایش می‌ریزند که هم اکنون ۷۰ درصد آن پر شده است .

وی تصریح کرد: رودخانه‌های زُشک و کَنگ به دشت سوران سرازیر می‌شوند و آبهایشان در ۹ آب بند شرکت آب منطقه‌ ای ذخیره می‌شود که با توجه به شنی و نفوذ پذیر بودن زمین در این منطقه برداشت آب از ۲۰۰ حلقه چاه برای آب شرب مشهد تامین می‌شود.
 
انتهای پیام //ف . ک

جذب گردشگر و افزایش طول اقامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.