معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت:افزایش اختیارات استانی موجب تسریع و تسهیل فرایند سرمایه گذاری می‌شود.

افزایش اختیارات استانی موجب تسریع و تسهیل فرایند سرمایه گذاری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،حسینی، معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری گفت:در ۴ ماهه سالجاری ۵۱۸ میلیون دلار از استان صادرات انجام شده است که از نظر ریالی ۴۸ درصد و به لحاظ وزنی ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: برای اولین بار آذربایجان غربی در سال گذشته رتبه نخست رشد فضای کسب و کار را داشت.

حسینی گفت: با توجه به قابلیت‌های مناسب آذربایجان غربی در عرصه کشاورزی و صنایع تبدیلی، برنامه‌های توسعه استان در این حوزه سیاست گذاری شده است.

وی، سال ۹۷ را سال خوبی در حوزه سرمایه گذاری خارجی خواند و اظهار کرد: امسال هم برای برگزاری همایش سرمایه گذاران برنامه ریزی شده است و ۶۹ پروژه صنعتی که از سنوات قبل تعطیل بود، در بازه زمانی برگزاری این همایش برای جذب سرمایه گذار به مزایده گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۵۷ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری احیا شده است و در تلاش هستیم تا موانع سرمایه گذاری را تسهیل کنیم و اقدامات مطلوبی انجام شده است.

حسینی اذعان کرد: آنچه امروز در عرصه سرمایه گذاری در استان مورد چالش است موضوعات مربوط به تصمیمات مرکز و خارج از استان است که اثرات نامطلوبی هم داشته است.

وی بر افزایش اختیارات استانی تاکید کرد و افزود: در صورت منطقه‌ای شدن اختیارات، فرایند سرمایه گذاری تسهیل و تسریع می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش صادرات از استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.