معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی در رونق و گسترش کتابخوانی، بر تشکیل گروهی برای بررسی راهکار‌های افزایش تعداد افراد کتابخوان تاکید کرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : مجموعه نهاد کتابخانه‌ها علمدار رونق کتابخوانی است و تا می‌تواند باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کند.

وی گفت : انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی با ورود فعالانه و صاحب نظرانه می‌تواند برای نهاد‌های تصمیم گیر، تصمیم سازی و آن‌ها را مجاب به لحاظ نکاتی در اتخاذ تصمیمات کنند.

وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه‌ها و رونق کتابخوانی دانایی می‌آورد و دانایی موحب توانایی یک ملت می‌شود، اظهار داشت: هر کشوری که دانایی نداشته باشد نیازمند کشور‌های توسعه یافته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: انجمن نهاد کتابخانه‌های عمومی در آینده استان بسیار اثرگذار است چرا که ساختن انسان‌ها با دانش رقم می‌خورد و انسان شایسته جامعه و دنیایی مثبت را می‌آفریند.

الهی تبار افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تیمی برای بررسی چگونگی افزایش کتابخوانی تشکیل دهد. این کاری مقدس و یک سرمایه گذاری بزرگ است.

وی گفت: کرمانشاه ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد که نیاز به ارتقای شاخص‌هایی در این حوزه داریم که برای تحقق آن تلاش باید کرد. خوشبختانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان رتبه چهار کشور را دارد.

وی از تلاش‌های حجت الاسلام جعفری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان تشکر کرد و با تبریک انتصاب آقای فاضلی از او به عنوان مدیر توانایی یاد کرد و افزود: از مدیریت فرهنگ و ارشاد، پویایی و تحول در شورای فرهنگ عمومی انتظار می‌رود.

وی همچنین یادآور شد که از شورای اطلاع رسانی نیز بر اساس ساختار جدیدی که پیدا کرده انتظار می‌رود که قوام بیشتری یابد .

 

 

انتهای پیام/د

مجموعه نهاد کتابخانه‌ها علمدار رونق کتابخوانی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.