بهترین و میانبرترین راه در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه واگذاری امور به خود مردم است و دولت باید هماهنگ کننده، تسهیلگر و بسترساز باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اسماعیل زیارتی نصرآبادی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در همایش دهیاران شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، گفت: یکی از بزرگترین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ظرف ۴۰ سال اخیر شکل گیری و سازماندهی افزون بر ۳۷ هزار دهیاری در سطح کشور بوده که گام بزرگی در راستای واگذاری امور مردم به مردم از طریق دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده بهترین و میانبرترین راه در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه واگذاری امور به خود مردم است و دولت صرفاً می‌بایست هماهنگ کننده، تسهیلگر و بسترساز باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تاکنون افزون بر ۹۰۰ شرکت تعاونی با ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط دهیاری‌ها در سطح کشور تاسیس شده است.

زیارتی افزود: شش هزار و ۵۰۰ بوستان روستایی، تاکنون ایجاد شده و هر سال ۱۲ هزار طرح عمرانی توسط دهیاری‌ها بهره برداری می‌ شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین از طریق دهیاری‌ها دو هزار و ۵۰۰ نفر از زنان در حوزه مدیریت روستا‌ها وارد فعالیت شده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه روستاهای کوچک در تأمین نیازهای جاری دچار مشکل اند، گفت: پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال از هزینه سوخت برای دهیاران حذف، اما دوباره بازگردانده شد و ۵۰ درصد این اعتبار بطور مساوی بین همه روستا‌ها تقسیم می‌شود.
 
زیارتی افزود: نخستین مرحله از اجرای این طرح با واریز مبلغ مربوطه محقق شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد امنیت شغلی دهیاران نیز حقوق و مزایای آن‌ها افزایش چشمگیری یافته، برای نخستین بار "حق سنوات، حق آموزش و پاداش پایان سنوات" برای دهیاران در نظر گرفته شده و فوق العاده عمران دهیاران افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: هم اینک دو هزار و ۴۰۰ دهیاری در سطح کشور دایر است که از ۷۰۰ شهرداری کشور از لحاظ جمعیت بزرگتر هستند و در صورت تصویب اصلاحیه آئین نامه استخدامی دهیاری‌ها با اولویت روستا‌های پرجمعیت "ساختار سازمانی دهیاری‌" نیز ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام//ف.س

دو هزار و ۴۰۰ دهیاری در سطح کشور دایر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.