مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند و موقعیت راهبردی ظرفیت واردات ۲۰ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور را دارد و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست تسریع در امور تجاری، بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار اظهار داشت: با توجه به تأثیر کاهش زمان حمل و هزینه کم در قیمت تمام شده کالا‌های وارداتی در شرایط حساس فعلی کشور ضروریست اهتمام و توجه بیشتری از طرف واردکنندگان بخش دولتی و خصوصی در واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر چابهار انجام شود.

وی بیان کرد: در صورت تخلیه حداقل ۲۰ درصد از کل کالا‌های اساسی کشور در بندر چابهار سهم سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های شرقی از طریق بندر چابهار بیشتر می‌شود.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان گفت: ورود کالا‌های اساسی به بندرچابهار سهم بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد کسب و کار‌های جدید در بخش خدمات کشتیرانی، تخلیه و بارگیری، حمل و نقل و خدمات وابسته در این استان و استان‌های همجوار دارد.

وی ادامه داد: هم افزایی بیشتر تمامی دستگاه‌ها نسبت به تقویت ناوگان حمل و نقل زمینی، رفع موانع و محدودیت‌های تأمین سوخت ناوگان در مبدا و در مسیر محور‌های مواصلاتی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته ورود، خروج و ترخیص کالا و از همه مهمتر تشویق بخش خصوصی در ایجاد سرمایه گذاری در زمینه ساخت انبار، سیلو و ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی اهتمام ویژه‌ای شود.

آقایی سرمایه گذاری در بندر چابهار را با هدف توسعه سیستان وبلوچستان و منتفع شدن کشور از مزایای آن عنوان کرد و افزود: تسریع در کاهش مشکلات حمل و نقل می‌تواند به رونق این منطقه کمک کند.

انتهای پیام/ع

بندر چابهار ظرفیت کالا‌های اساسی کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار