معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مجبوریم برای اداره کشور، کاهش هزینه‌ها و امنیت بالای موجود از بندرچابهار استفاده کنیم و دیگر استفاده از این بندر راهبردی اختیاری نیست بلکه اجباری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، یزدان سیف معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست بررسی تسریع در امور تجاری، بازرگانی و ایجاد ترافیک کالا و بار در بندر چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت را برای صادرات و واردات دارد و باید از ظرفیت آن بخوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه روند ورود کشتی به بندر چابهار رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۳۰ هزار تن کالا‌های شرکت بازرگانی دولتی در بندر چابهار تخلیه و به سراسر کشور ارسال شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: ۵۰ درصد بار بندر چابهار توسط شرکت بازرگانی دولتی تامین می‌شود، زیرا این بندر برای ورود کالا‌های اساسی مناسب است.

سیف با بیان اینکه بندر چابهار بهترین نقطه برای سرمایه گذاری است، تقویت زیرساخت‌ها در بندر و شکل گیری انبار‌های پسکرانه‌ای برای پشتیبانی از کشتی و بار را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

معاون وزیر جهادکشاورزی از تجهیز و بهره‌برداری انبار‌های طریق‌القدس در چابهار خبر داد و افزود: حدود ۲۰۰ هزار مترمربع انبار سرپوشیده در شهرستان چابهار وجود دارد که برای انبار کالا‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و امکانات بندری چابهار، امکان پهلو دهی کشتی‌های روغن را فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: امکانات ذخیره روغن و ساخت مخازن به این منظور، با توجه به مصرف آن در شرق کشور لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: به مردم منطقه قول می‌دهم، بهینه سازی و کیفی سازی انبار‌های تحت مدیریت این شرکت در منطقه چابهار را با ترک تشریفات و با سرعت دهی به انتخاب پیمانکار در اسرع وقت دنبال کنیم.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی به اتفاق استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرآیند جمع آوری اسکله‌های نصب سریع در بندر شهید بهشتی، انبار‌های سرپوشیده و محوطه‌های دپوی کالا، پروژه شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی و دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و ظرفیت‌های ترانزیتی، تجاری و اقتصادی شهرستان چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/ع

چابهار بهترین موقعیت را برای صادرات و واردات دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار