فرماندار مسجدسلیمان گفت: این شهرستان وضعیت بسیار بحرانی و غیر قابل تصوری دارد، این شهرستان دارای یک بافت فرسوده نامتعارف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان گفت: وضعیت بسیار بحرانی و غیر قابل تصوری در این شهرستان وجود دارد و دارای یک بافت فرسوده نامتعارف است، طرح جامع و تفصیلی وجود ندارد و شهرداری هم اجازه تعمیر و بهسازی مناطق آلوده به نفت و گاز را نمی‌دهد.

وی افزود: بهسازی و بازسازی مناطق زلزله زده در مسجدسلیمان نیاز به عزم ملی دارد چرا که ۵ هزار واحد مسکونی باید جابجا می‌شد، در ابتدا ۷۰۰ خانه خریداری شد که قرار شد مردم خانه هارا ترک کنند که بعضی از مردم خانه هارا ترک نکرند، در مرحله بعد ۵۰۰ خانواده را به شهرک ولیعصر منتقل شدند.

حجتی نیا بیان داشت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ خانوار تعین و تکلیف شدند و بقیه بلاتکلیف ماندند.

فرماندار مسجد سلیمان تصریح کرد: ۹ هزار نفر اعلام خسارت کردند، ارزیاب‌های بنیاد مسکن شبانه روز در حال ارزیابی منازل آسیب دیده برای برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۸۴ توسط وزارت نفت مطالعاتی انجام شد و مناطقی را غیر قابل سکونت تشخیص داد سپس وزارت نفت خواستار حابجایی چندین منطقه آلوده شد و اعتباراتی برای اینکار تخصیص دادند که به خوبی مدیریت نشد.

انتهای پیام/م

نبود طرح جامع و تفصیلی در مسجدسلیمان

برچسب ها: زلزله ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.