مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از مصدوم شدن ۶۰ نفر در زلزله شهرستان مسجد سلیمان خبر داد.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در خبر‌ها اومده اعلام کردیم ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۵ و ۷ ریشتر را در مسجد سلیمان داشتیم که حد فاصل شهرستان‌های ایذه-مسجدسلیمان و هفتکل مسجد سلیمان بوده است. حدود ۷ پس لرزه داشتیم که از ۴. ۷ دهم بوده به پایین و کمترین ۲ ونیم ریشتر بود.

وی افزود: فورا کل نیرو‌های امداد و نجات استان را آماده باش دادیم فرمانداران ایذه باغملک هفتکل مسجد سلیمانلالی و اندیکا و ستاد بحران در این مناطق تشکیل شد که با بالگرد به منطقه گرگیر رفته و بازدید میدانی کردیم.

حاجی زاده بیان داشت: آمار آخرین مصدومان این حادثه در مسجد سلیمان ۶۰ نفر بوده که ۳ نفر بستری شده و بقیه به صورت سرپایی در مان شدند ویک نفر هم فوت کرده در ایذه تات الان ۳ نفر مصدوم شد.

وارد شدن خسارت به منازل مسکونی 

 مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: آنچه دیدیم در شهر و روستا‌ها به صورت تقریبی منازل و اماکن فرسوده از ۱۰ درصد ۱۵ درصد خسارت دیدند تا ۵۰ الی ۶۰ درصد خسارت دیدند خیلی‌ از خسارت ها در بافت فرسوده و قدیمی هستن بیمارستان شرکت نفت بخشی از آن ریزش کرد تخلیه شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اورژانس ۵ دستگاه آمبولانس در گرگیر مستقر کردیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.