علی‌اصغر مجدگفت: عشایر شهرستان سالانه ۷۰۰ تن شیر و یک هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان در نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر دامغان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور ضمن بیان اینکه عشایر دامغان حدود دو هزار نفر جمعیت دارد، ابراز داشت: عشایر شهرستان سالانه ۷۰۰ تن شیر و یک هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر دامغان پرداخت شد، افزود: اعطای تسهیلات به عشایر در قالب خشک‌سالی ماده ۱۰ و ۱۲ و ماده ۵۲ و اشتغال روستاییان و عشایر پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی دامغان با اشاره به اینکه کمبود علوفه و خوراک دام برای دام‌های عشایر از مشکلات موجود است، ابراز داشت: باید در راستای رفع مشکل و کمک به عشایر تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

مجد در ادامه تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر کار تیغ کشی و مرمت جاده عشایری و مسیر کوچ در مناطق عشایری دامغان اجرا شد.

وی افزود: عشایر دامغان در مناطقی، چون دیباج، کلاته‌رودبار، بادله کوه، تویه رودبار، نم که، آستانه، آهوانو، شور تنگه، تویه دروار، رشم و حسینان سکونت دارند.

انتهای پیام / م

یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر کار تیغ کشی و مرمت جاده عشایری دامغان

 

 

برچسب ها: تسهیلات ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.