وزیر کار سابق ترکیه گفت رئیس‌جمهور این کشور از کودتای ناکام سه سال پیش این کشور اطلاع داشته و از آن به عنوان فرصتی برای خلاصی از طرفداران گولن استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یاشار اوکویان، وزیر سابق کار و تأمین اجتماعی ترکیه، در اظهاراتی مدعی شد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، از کودتای سال ۲۰۱۶ میلادی اطلاع قبلی داشته است.

او با اعلام اینکه اردوغان برخی حقایق را درباره کودتای نافرجام ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی پنهان کرده است، گفت: اردوغان دوست بسیار صمیمی فتح‌الله گولن بود و این اردوغان بود که ۱۶۰ ژنرال و دریاسالار از هواداران گولن را به سمت‌های حساس در ارتش ترکیه گمارد.

این وزیر سابق ترکیه‌ای افزود: اردوغان از تلاش برای کودتا اطلاع قبلی داشت و از این فرصت برای خلاصی از همه هواداران گولن استفاده کرد؛ زیرا او به خطری برای حکومتش تبدیل شده بود.

وزیر کار سابق ترکیه اضافه کرد اردوغان با این کار دموکراسی را در کشور از بین برد.

از زمان کودتای نافرجام ترکیه مقامات این کشور پاکسازی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که در تاریخ مدرن ترکیه بی‌سابقه است. در این مدت بیش از ۵۰ هزار نفر دستگیر و بیش از ۱۴۰ هزار نفر از کار برکنار یا تعلیق شده‌اند. با گذشت سه سال از کودتای نافرجام، موج دستگیری‌ها در ترکیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار