معاون استاندار خراسان رضوی گفت:اعتبارات استانی مربوط به تبصره ۱۸ در سطح ملی در جریان بوده و امکان استفاده دیگر استان‌ها در صورت عدم جذب وجود دارد.

اعتبارات ابلاغی به استان باید جذب شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال ۹۸ گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعلام شده است لذا مدیران پای کار باشند تا از این منابع محدود به بهترین نحو استفاده شود.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها از جمله سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنوز هیچ اعتباری به آن‌ها ابلاغ نشده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اصلا پذیرفتنی نیست اعتباری به استان ابلاغ شده، اما جذب نشود حتی باید به نحوی مدیریت شود که بیشتر از سهم خودمان از منابع کشوری جذب کنیم.

رسولیان افزود: در هر جلسه کارگره اشتغال، دستگاه‌های متولی باید گزارشی در خصوص تبصره ۱۸ برای رصد بهتر ارائه کنند. اگر بانک‌ها در این زمینه مشکلی ایجاد می‌کنند به ما اعلام شود تا در جلسات با آن‌ها موضوع را رفع کنیم.
 

جذب منابع و اعتبارات تبصره ۱۸ برای استان مهم است

 
در ادامه محمد سنجری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: منابع تبصره ۱۸ مربوط به منابع سال ۹۷ است و با توجه به این که سازوکار اجرایی آن نسبت به سال ۹۶ متفاوت بود تفاهم نامه‌هایی در مرکز منعقد شد که بر اساس آن تعهدات برای هر کدام از دستگاه ها، منابع، تسهیلات و یارانه‌های مورد نیاز پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: در شرایط حال حاضر که بنگاه‌های اقتصادی ما برای تامین سرمایه در گردش و تثبیت و حفظ اشتغال موجود خود نیاز به کمک دارند، جذب منابع و اعتبارات تبصره ۱۸ برای استان مهم و مورد تاکید استاندار بوده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در این جلسه عملکرد دستگاه‌های مختلف در خصوص تبصره ۱۸ بررسی شد که بر اساس گزارش داده شده بخشی از منابع و اعتبارات سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به آن‌ها ابلاغ شده است و نسبت به معرفی طرح‌های خود به بانک اقدام کرده اند.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.