وزارت امور خارجه پرتغال طی بیانیه‌ای درباره علت توقف صدور روادید در ایران اعلام کرد که درباره این موضوع برداشت اشتباهی صورت گرفته است.

پرتغال: توقف صدور روادید در ایران موقتی و به دلیل مشکل در بخش کنسولی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه پرتغال طی بیانیه‌ای درباره علت توقف صدور روادید در ایران اعلام کرد که درباره این موضوع برداشت اشتباهی صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه پرتغال در حالی که وزیر خارجه این کشور پیش از این اعلام کرده بود صدور روادید برای ایرانی‌ها «به دلایل امنیتی» متوقف شده است، اطلاع داد دلایل امنیتی مربوط به شرایط کاری بخش کنسولی در تهران بوده که باید شناسایی و اصلاح شود و زمانی که برطرف شد، این امکان بوجود خواهد آمد که عملیات آن در سریعترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

در بیانیه وزارت خارجه پرتغال آمده است تعلیق، اقدام احتیاطی است که توسط مقامات پرتغالی اتخاذ شده تا امنیت بخش کنسولی بهبود بخشیده شود و ناشی از ارزیابی از شرایط امنیت عمومی در ایران یا هر جنبه دیگری از ماهیت سیاسی یا نهادی آن نیست.

پیش از این آوگوستو سانتوس سیلوا، وزیر خارجه پرتغال روز سه‌شنبه به نمایندگان پارلمان این کشور گفته بود که صدور روادید برای ایرانی‌ها «به دلایل امنیتی» متوقف شده است.

او در ادامه بدون هیچ توضیحی مدعی شد در آینده در نشستی غیرعلنی توضیحات بیشتری را در اختیار نمایندگان پارلمان این کشور قرار می‌دهد.

به نوشته رویترز مقامات وزارت خارجه پرتغال در این باره پاسخی ارائه ندادند و مقام‌های سفارت ایران در لیسبون، پایتخت پرتغال نیز در حال حاضر در دسترس نبودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار