معاون ثبت احوال لرستان گفت: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان لرستان یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۱۵۹ نفر است که تاکنون بیش از ۸۶ درصد جمعیت لرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، هوشنگ شفیعیان معاون ثبت‌احوال لرستان ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال در استان لرستان هفت هزار و 185 نوزاد متولدشده است که این رقم در سه‌ماهه سال گذشته هشت هزار و342 نوزاد بوده و از این تعداد 53 درصد پسر و 47 درصد دختر بوده‌اند و به‌طور متوسط در هر ساعت سه نوزاد در استان متولد می‌شود.

وی افزود: طی سه‌ماهه نخست امسال دو هزار و 248 نفر فوت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌ها دو هزار و 134 مورد بوده و نسبت فوت مردان به زنان بیشتر است و 73 درصد فوت‌ها در شهر و حدود 26 درصد در روستاها رخ‌داده است.

معاون ثبت‌احوال لرستان تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و 604 مورد ازدواج و 878 مورد طلاق در استان ثبت‌شده که در مقایسه با سال گذشته با پنج هزار و 203 مورد ازدواج و 877 مورد طلاق ثبت‌شده و میانگین سن طلاق در مردان 35 سال و در زنان 30 سال است.

وی بیان کرد: در استان لرستان یک‌میلیون و 430 هزار و 159 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد یک‌میلیون و234 هزار و 205 نفر برای دریافت کارت ملی اقدام کرده که درمجموع 86/3 درصد از جمعیت لرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

شفیعیان خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد نیز 270 هزار و 941 نفر شرایط لازم دریافت کارت ملی هوشمند دارند که از این تعداد تاکنون 233 هزار و 940 نفر برای دریافت کارت ملی اقدام کرده و درخواست داده‌اند که تعداد زیادی از این افراد کارت‌های ملی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پنج ایستگاه ثبت‌احوال در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شده است گفت: در خرم‌آباد دو ایستگاه و در شهرستان‌های دورود، بروجرد و کوهدشت نیز این ایستگاه‌ها در بیمارستان برای سهولت در صدور شناسنامه متولدین راه‌اندازی شده است اما ایستگاهی که در بیمارستان چمران بروجرد وجود دارد بسیار کوچک بوده که ضروری است مکان بهتری برای این ایستگاه اختصاص داده شود.

ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در این جلسه افزود: به‌طور متوسط در هرماه 450 نوزاد در شهرستان بروجرد متولد می‌شود که در حال حاضر ایستگاهی که در بیمارستان چمران مستقرشده بهترین مکان است اما قبول داریم که فضای این ایستگاه کوچک است و تلاش می‌کنیم تا در صورت ایجاد شرایط لازم مکان بهتری برای استقرار این ایستگاه اختصاص داده شود.

انتهای پیام/د

بیش از 86 درصد جمعیت لرستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.