رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسان معتمد دستگاه قضایی هستند و به همین خاطر در ارائه نظریات خود باید دقیق، فنی و به موقع عمل کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسان معتمد دستگاه قضایی هستند و به همین خاطر در ارائه نظریات خود باید دقیق، فنی و به موقع عمل کنند و از هیچ کس هراسی نداشته باشند.

حجت الاسلام قدرتی با بیان این که بیشترین پرونده‌های مسن ما به دلیل نظریات کارشناسی است، گفت: کارشناسان نقشی اساسی و مهم برای کاهش اطاله دادرسی که یکی از دغدغه‌های مهم قوه قضاییه است، دارند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا یکی از مشکلات ما تاخیر در ارائه نظریات کارشناسی است.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در این حوزه هزینه‌های کارشناسی است که یک مشکل کشوری است و باید تدبیری اندیشیده شود، زیرا در بسیاری از پرونده‌ها تناسبی میان موضوع پرونده و هزینه کارشناسی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارجاعات کارشناسی قابل قبول نیست و دستورالعملی در این خصوص سال گذشته صادر کردیم، اما تا رسیدن به نتایج مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با اخذ نظرات همکاران قضایی و کارشناسان به ساز و کاری واحدی در بحث ارجاعات دست یابیم.

رییس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: نحوه ارجاع، هزینه‌ها و تکریم کارشناسان از دغدغه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی در استان است که برای تمامی این موارد راه حل وجود دارد، اما باید با برگزاری نشست‌های تخصصی و بیان مسائل و مشکلات بتوانیم به رویه‌ای واحد دست یابیم و با تعامل متقابل دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

حجت الاسلام قدرتی خاطر نشان کرد: بر این باوریم که برخی دغدغه‌ها عدالت را خدشه دار می‌کند و موجب تضییع حقوق مردم و دولت می‌شود که در حوزه کارشناسی از باب نظارت بر حقوق عمومی، پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا خواهیم کرد تا با نگاه پیشگیرانه بتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ک

نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار