رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: ۱۵۰۰ تُن نهاده‌های دامی در شیروان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی ابراهیمی رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: در سه ماهه نخست امسال هزار و ۵۰۰ تُن نهاده دامی شامل جو و کنسانتره برای ۳۱۰ هزار راس دام عشایر این شهرستان خریداری و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه علوفه دام با نرخ کنترل شده تأمین شده است، افزود: برای دام هر خانواده یک یا دو تُن نهاده در نظر گرفته شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در نهاده‌های دامی نداریم، گفت: با توجه به نیاز عشایر با تأمین به موقع آن سعی شده این قشر دغدغه‌ای نداشته باشند و در صورت کمبود نهاده‌ها، خرید جو محلی صورت خواهد گرفت.

ابراهیمی افزود: میانگین مصرف روزانه جو و کنسانتره دام عشایر این شهرستان ۱.۵ کیلوگرم برای هر دام زنده است که در تغذیه علمی، این میزان در ماه به هفت کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود روزانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ گرم افزایش وزن داشته باشند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: همچنین برای کمک به این قشر ماهانه ۷۰ تُن آرد، بین خانوار‌های عشایری این شهرستان توزیع می‌شود.

گفتنی است: شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند.
انتهای پیام/ط


توزیع نهاده دامی در شیروان

برچسب ها: عشایری ، نهاده دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.