کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ضامن استحکام مجلس است و هم‌افزایی میان قوه مقننه و این باعث استحکام نظام می‌شود.

شورای نگهبان ضامن استحکام و قوت مجلس استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی طحان نظیف کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز اظهار کرد: بنده فارغ‌التحصیل دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی این دانشگاه هستم.

وی افزود: کار اصلی بنده تدریس است، اما سمت‌های اجرایی نیز داشته‌ام و در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به صورت اجرایی نیز با قوای سه‌گانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان ارتباط داشته و به وظایف خود عمل کرده است.

طحان نظیف تصریح کرد: من خود را فرزند مجلس می‌دانم چرا که آغاز کار عملی بنده در هیئت تصویب مصوبات با قوانین بوده است.

 کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: متولد سال ۱۳۶۲ هستم و غریب به ۱۰ سال از عمرم را در نهاد مقدس شورای نگهبان سپری کرده و همواره سعی کرده‌ام که وظایف خود را به درستی انجام دهم.

طحان نظیف افزود: حضور در جلسه شورای نگهبان تجربه‌ای گران‌قدر برای بنده بوده و باعث شد تا با دغدغه نمایندگان و مردم ایران آشنا شوم.

نظیف گفت: تدریس حقوق اساسی من را بر آن داشت تا آنچه را که آموخته‌ام در مقام عمل به کار برده و دغدغه‌های مردم را در فضای دانشگاهی طرح و راه‌حلی برای آن‌ها بیاورم.

وی تصریح کرد: هم‌فکری و همدلی با نمایندگان یکی از ضرورت‌هایی است که باید رعایت شود همچنین کمک به همیاری نمایندگان با شورای نگهبان درباره به روز رسانی قوانین نیز یکی از ملزومات است.

طحان نظیف گفت: بی‌تردید ملاک و معیار ضابطه و قانون است چرا که مبارزه با مفاسد راه هرگونه خودکامگی را می‌بندد.

کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: صیانت از آزادی‌های اشخاص، حقوق انسان‌ها و احترام به حقوق کاندیده‌ها ضرورت این موضوع را مبرهم می‌سازد، مجلس مصداق بارز آیه و شاورهم فی الامر است چرا که در راس تصمیم‌گیری و اداره امور کشور قرار دارد.

طحان نظیف تصریح کرد: جایگاه مجلس و نمایندگان به عنوان عصاره فضایل ملت رفیع است و اگر این نهاد در امر نظارت و تنقیح قوانین به وظایف خود واقف باشد کشور دچار انحراف نخواهد شد و لازم به ذکر است که این بار سنگین بر دوش نمایندگان قرار دارد.

وی در پایان گفت: شورای نگهبان ضامن استحکام و قوت مجلس است و در این راه هم‌افزایی همدلی قوه مقننه و شورای نگهبان موجب استحکام نظام و همدلی بیشتر مردم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار