کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: تلاش می‌کنم همکاری نزدیکی با نمایندگان برای رفع نواقص و تأیید صلاحیت‌ها در چارچوب قانون داشته باشم.

تلاش می‌کنم عدل و انصاف را در شورای نگهبان رعایت کنم/ تعامل با نمایندگان در چارچوب قانون خواهم داشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی صادقی مقدم که از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شده است، در صحن علنی امروز با اشاره به سوابق مدیریتی و دانشگاهی خود خطاب به نمایندگان گفت: بنده بعد از اخذ دیپلم ریاضی در شهرستان جهرم در سال ۵۶ به دانشکده حقوق دانشگاه تهران آمدم و همواره طی این سال‌ها در خدمت دستگاه قضا بوده‌ام.

وی اظهار کرد: بنده همچنین در هیئت منصفه مطبوعات، هیئت امنا و ممیزی دانشگاه‌های مختلف، فعالیت ۱۱ ساله در هیئت تطبیق مصوبات قوانین و... مشغول بوده‌ام.

صادقی‌مقدم تأکید کرد: قانون اساسی کشورمان در میان تمامی قوانین اساسی کشور‌های مختلف یک قانون مترقی است و از سوی دیگر با حاکمیت اسلام توانسته روز اسلام و ولایت را در مدیریت امت اسلام بنا نهاده و با اتکا به آرای عمومی زمینه مشارکت مردم را فراهم کند.

کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان هم بر اساس قانون اساسی وظیفه تشخیص مغایرت مصوبات مصوبات مجلس با قانون و احکام اسلام، نظارت بر انتخابات خبرگان، مجلس، ریاست جمهوری و نظارت بر آرای عمومی و تفسیر اصول قانون اساسی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در عین نقایصی که در قانون انتخابات مجلس وجود دارد، اما بنده با احترام به جایگاه کرامت انسانی، حفظ حقوق و عدل و انصاف را در صورت انتخاب رعایت خواهم کرد؛ همچنین همیشه در حد توان در دسترس نمایندگان مجلس خواهم بود، زیرا شورای نگهبان و مجلس تنها با همکاری یکدیگر می‌توانند مشکلات حوزه قانون گذاری را حل کنند.

صادقی‌مقدم تصریح کرد: همکاری نزدیک با نمایندگان برای رفع نواقص و تأیید صلاحیت‌ها در چارچوب و حفظ حقوق مردم به ویژه در فصل بودجه را در اولویت کاری خود قرار خواهم داد و برای ارتقای جایگاه شورا و تبیین نقش آن برای مردم در محیط‌های علمی و دانشگاهی و همچنین تقویت کار‌های تحقیقاتی را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس می‌توانند با همکاری با یکدیگر در تقلیل ارجاع قوانین به مجمع تشخیص مصلحت نظام موثر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار