رییس سازمان میراث فر هنگی کشور در قزوین گفت: در تلاشیم تا کاروانسرا‌ها ثبت جهانی شوند که قطعا سعدالسلطنه هم جزو این لیست خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از موزه دکتر علی اکبر صالحی در قزوین گفت: در تلاشیم تا کاروانسرا‌ها ثبت جهانی شوند که قطعا سعدالسلطنه هم جزو این لیست خواهد بود.

مونسان اضافه کرد: ٢٣ اثر ثبت شده جهانى داشتیم که هفته گذشته توانستیم جنگل‌های هیرکانی را پس از سال‌ها کشمکش و رقابت با سایر کشورهابه عنوان بیست و چهارمین اثر ثبت کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در حدود یک میلیون سایت تاریخی شناخته شده،٣٤هزار اثر ثبت شده ملی و ٢٤ اثر ثبت شده جهانی داریم که عدد بسیار بالایی است.
معاون رییس جمهور گفت: معتقدم خانه‌ها و مکان‌هایی که قابلیت واگذاری دارند بهتر است که بهره برداری از آن‌ها را به بخش خصوصى واگذار کنیم تا از منابع آن‌ها هم استفاده ببریم.

مونسان افزود: بالغ بر ٢هزار پروژه به ارزش ١٨٠ هزارمیلیارد تومان در کشور در حال سرمایه گذارى است و حدود ٣٧٤ هتل در حال ساخت داریم که بیشتر آن‌ها ٤ یا پنج ستاره هستند.

وی اضافه کرد: این حجم از سرمایه گذاری نشان از آینده مثبت این حوزه در اقتصاد کشور دارد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی از محل صندوق توسعه ملی با وام‌های ارزان قیمت سرمایه گذاران را پشتیبانی می‌کند، هم اکنون روند رو به رشدی را در سرمایه گذاری و گردشگری داریم.

مونسان با بیان اینکه در گردشگری خارجی هم شاهد روند فوق رشد هستیم، افزود: نرخ گردشگری کشور در جهان حدود ٥ تا ٦درصد است.

مونسان درباره پژوهشگاه میراث فرهنگی هم گفت: بخش علمی و پشتیبانی سازمان بر عهده این پژوهشگاه است که سعی کردیم در زمان مدیریت ما این پژوهشگاه نقش کاربردی هم به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: در بحث ثبت آثار ملی ما یکبار دیگر اصالت آثار را کارشناسی و سپس مجدد آن‌ها را در سامانه ثبت می‌کنیم.

مونسان ادامه داد: از سال ٩٦ یک طرحی داریم به نام "تجاری سازی صنایع دستی" تا جدای از بخش فاخر این آثار، یک بُعد تجاری به صنایع آنتیک بدهیم تا این صنایع دستی ارزشمند جای خود را در خانه‌های مردم پیدا کنند.

سال گذشته حدود ٢٨١میلیون دلار صادرات از گمرک کشور داشتیم و پیش بینی می‌کنیم حدود ٣٠٠ میلیون دلار هم به صورت چمدانى از کشور خارج شده باشد.

انتهای پیام/ک

بازدید معاون رییس جمهور از موزه دکتر علی اکبر صالحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.