مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : بهزیستی سازمانی مردم نهاد است که درسال ۱۳۵۹ با تلاش شهید محمدعلی فیاض بخش از ادغام چندین نهاد خیریه با هدف حمایت و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : از جمله خدمات ارائه شده در این سازمان شامل مراقبت و نگهداری از معلولان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و سالمندان ایجاد اشتغال و کاریابی، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.

وی گفت : راه اندازی اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ و صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ از جمله اقدامات ارزشمند سازمان در راستای مداخله در بحران‌های اجتماعی وکاهش آسیب از قبیل خودکشی، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری ودیگر آسیب‌های اجتماعی است.

رضوان مدنی افزود : در سه سال اخیر ۶۵۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شده است و امسال تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که دارای کارمزد ۴ درصد است.

وی افزود : یکی دیگر از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان پرداخت حق بیمه توسط سازمان بهزیستی به مدت ۵ سال برای کارفرمایانی است که مددجوی بهزیستی را به کار بگیرند.

رضوان مدنی گفت : بر اساس قانون، تمام دستگاه‌های که از بودجه عمومی دولتی استفاده می‌کنند موظفند ۳ درصد از سهمیه استخدام را به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند که متاسفانه همکاری چندانی در این زمینه نشده است و ما با یک موسسه مطالعاتی تفاهم نامه امضا کرده ایم و یک سامانه برای ساماندهی مددجویان جویای کار طراحی خواهد شد.

وی گفت : در راستای اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز گروه‌های همیار ۷ نفره و ۱۵ نفره تشکیل داده ایم و در کارگاه‌های کوچک و زودبازده مشغول فعالیت هستند که نتایج خوبی هم حاصل شده است.

رضوان مدنی افزود : برای کودکان کار هم برنامه‌های استاد شاگردی در نظر گرفته شده و این کودکان پس از مهارت آموزی و رسیدن به سن اشتغال در بازار کار جذب خواهند شد.

وی افزود : هم اکنون در استان ۱۹۵ هزار نفر از جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند که از این جمعیت ۸۵۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که در مراکز ما خدمات می‌گیرند و با توجه به اینکه نگهداری سالمندان در منزل از دیرباز در فرهنگ ایرانی اسلامی مرسوم بوده و بسیار ارزشمند است مددجویان در شرایط خاص نیز از خدمات ویزیت در منزل به صورت رایگان توسط سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند .

 

 

انتهای پیام/د

ادغام چندین نهاد خیریه با هدف حمایت و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.