تلسکوپ ایکس‌ری روسیه درک انسان‌ها نسبت به جهان هستی را تغییر می‌دهد

روسیه قصد دارد برای درک عمیق‌تر جهان هستی و شناسایی میلیون‌ها سیاه‌چاله موجود در فضا ماهواره‌ای مجهز به اشعه ایکس‌ری را به فضا پرتاپ کند.

تلسکوپ ایکس-ری روسیه درک انسان‌ها نسبت به جهان هستی را تغییر می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان فضایی روسیه پس از اینکه کنترل تلسکوپ رادیویی خود را در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی از دست داد، تصمیم گرفته است ماهواره‌ای جدید مجهز به تلسکوپ اشعه ایکس-ری را با کمک سازمان فضایی آلمان به فضا ارسال کند.


بیشتر بخوانید: ارسال دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضا


طبق برنامه اعلام شده ماهواره جدید روسیه در مدت ۱۰۰ روز از زمان پرتاب به مقصد مورد نظر خود می‌رسد و با توجه به امکانات و فناوری‌های تعبیه شده روی آن می‌تواند درک نقش بسیار موثری در شناسایی محل دقیق میلیون‌ها سیاه‌چاله موجود در خارج از کره زمین و درک عمیق‌تر جهان هستی داشته باشد. این تلسکوپ با استفاده از اشعه ایکس-ری بسیار دقیق‌تر و با قدرت‌تر از تلسکوپ‌های حاضر در مدار زمین عمل می‌کند.

شناخت عمیق‌تر جهان هستی با ارسال تلسکوپ ایکس-ری روسیه به فضا

سازمان فضایی روسیه انتظار دارد ظرف ۶.۵ سال بیش از ۱۰۰۰۰۰ منظومه، صد‌ها هزار ستاره فعال و بیش از ۳ میلیون سیاه‌چاله به وسیله این تلسکوپ شناسایی شود. یکی دیگر از ماموریت‌های اصلی تلسکوپ ایکس-ری تهیه نقشه دقیق از جهان هستی است. دانشمندان معتقدند اطلاعات بدست آمده از این تلسکوپ می‌تواند نقش موثری در شناخت ماده شکل دهنده هستی و انرژی سیاه داشته باشد.

تلسکوپ ایکس-ری روسیه درک انسان‌ها نسبت به جهان هستی را تغییر می‌دهد

انجام چنین پروژه‌ای از سوی روسیه نقطه عطفی بزرگ در تاریخ تحقیقات فضایی این کشور محسوب خواهد شد. اگرچه هنوز جزئیات بیشتر‌ی از مشخصات فنی و تاریخ ارسال ماهواره مذکور به فضا اعلام نشده است، ولی دانشمندان و محققان زیادی نسبت به دستاور‌دهای آن ابراز امیدواری کردند.

تلسکوپ ایکس-ری روسیه درک انسان‌ها نسبت به جهان هستی را تغییر می‌دهد

این ماهواره برای برقراری ارتباط با ایستگاه‌های تحقیقاتی بر روی زمین به تجهیزاتی بسیار پیشرفته مجهز شده است و در اندک زمانی مستندات جمع شده را به زمین ارسال می‌کند. با اینکه آلمان نیز در ساخت تلسکوپ ایکس‌-ری با روسیه همکاری می‌کند، ولی مقامات و سازمان فضایی این کشور جزئیاتی از این همکاری اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال تلسکوپ مجهز به اشعه ایکس-ری را به فضا توسط روسیه

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بسيار عالي
آخرین اخبار