سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: مجموعه مدیریت شهری قزوین باهدف شفاف‌سازی ارائه خدمات و برقراری نفع عمومی و حقوق شهروندی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کشور پیوست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عباس کشاورز صفیئی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، از پیوستن مجموعه مدیریت شهری قزوین به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کشور باهدف شفاف‌سازی ارائه خدمات و برقراری نفع عمومی و حقوق شهروندی خبر داد و گفت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، عنوان لایحه‌ای است که با موضوع آزادی اطلاعات به تأیید مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و از سوی نهاد ریاست جمهوری به منظور اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.

کشاورز صفیئی افزود: از طریق این سامانه به نشانی foia.iran.gov.ir اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست کنند که اطلاعات یک نهاد در دسترس آن‌ها قرار داده شود؛ این درخواست نباید مغایر با حریم خصوصی افراد و یا مسائل امنیتی باشد.

به گفته وی، در حال حاضر برخی اسناد در پاسخ به درخواست‌های شهروندان و برخی نیز به‌منظور ترویج شفافیت از سوی دستگاه‌های متصل به سامانه منتشر می‌شود.

در ماده ۱۰ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مؤسسات عمومی مکلف شده‌اند اطلاعات عمومی و فاقد طبقه‌بندی خود را در زمینه نفع عمومی و حقوق شهروندی منتشر کنند‎‎.

انتهای پیام/ک

مجموعه مدیریت شهری قزوین به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کشور پیوست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.