اولین نشست طرح تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، دهقان مشاور زنان مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: اولین نشست طرح تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه یزد به میزبانی مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد برگزار شد.

دهقان افزود: این طرح در راستای ارتقاء مهارت‌های گفتگو، افزایش سطح مهارت‌های اجتماعی، آموزش نحوه ارتباط صحیح و موثر بین دانش آموزان، والدین، اولیای مدرسه، افزایش اعتماد به نفس و همچنین مطرح کردن خواسته‌ها و دغدغه‌های دانش آموزان با مسئولان عالی رتبه اجرا می‌شود.

مشاور زنان مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اولین مدیر کلی استان یزد هستند که خارج از محدوده آموزش و پرورش برای میزبانی از نشست این طرح پیش قدم شده اند.

وی ادامه داد: در تلاشیم با دیگر مسئولان استانی از سایر ادارات که با موضوع دانش آموزی ارتباط دارند نیز ارتباط برقرار کنیم.

امیر احمد پهلوانیان مدیر کل صداوسیما مرکز یزد در این نشست گفت: یک فرد زمانی مهارت گفتگوی بالایی دارد که علاوه بر اعتماد به نفس دارای خلاقیت ذهنی، دایره لغات وسیع و اطلاعات زیاد باشد همچنین توجه ویژه‌ای به رعایت نکات مربوط به زبان بدن قبل، حین و پس از سخنرانی داشته باشند.

پهلوانیان با بیان اینکه فضای مجازی به دلیل تنوع برای برخی از افراد از جذابیت بالاتری برخوردار است افزود: ابزار‌های رسانه‌ای و فضای مجازی را می‌توان همچون هرمی در نظر گرفت که پایین هرم که بخش اعظم هرم را تشکیل می‌دهد به کتاب اختصاص دارد و استفاده از ابزار‌های شنیداری (از قبیل رادیو)، رسانه‌های دیداری و در وهله‌ی آخر استفاده از فضای مجازی به ترتیب در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

شایان بذکر است که طرح تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کلی کلیه مدارس دخترانه دوره اول متوسطه کلید خورد.

انتهای پیام/ص

طرح تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان در یزد اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار