کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: سازمان بهزیستی مازندران ۴۵ کودک کار را در ساری و آمل به کمک مددکاران اجتماعی در سه ماهه نخست سال شناسایی کرد.

نجفی کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سازمان بهزیستی به آن دسته از کودکانی که خانواده دارند، اما به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به کار هستند تسهیلاتی ارائه میدهد.

وی افزود: طبق آخرین آمار مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ۲۰ کودک در شهرستان ساری و ۲۵ کودک در شهرستان آمل در سه ماهه نخست امسال توسط مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی استان شناسایی شدند.

نجفی با اشاره به این که سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان کار نیاز به همکاری دیگر ارگان‌ها دارد ،گفت: بهزیستی یک مرکز هماهنگ کننده و تسهیل کننده است که با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، فنی حرفه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها از کودکان کار حمایت می کند.

وی افزود: نخستین موضوعی که کودکان کار را تهدید می کند آزار‌های جسمی- روانی است که در محیط کار به آن‌ها تحمیل می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: یکی از مشکلات این کودکان نداشتن مهارت لازم در کار است که سبب می‌شود کارفرمایان بیش از حد توان جسمی از آن‌ها کار بکشند بر این اساس سازمان بهزیستی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های اموزشی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده از کودکان کار میخواهد از شغل‌های کاذب دست بردارند و به اشتغال‌های پایدار روی آورند.

وی افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ۵۶۵ کودک جامانده از تحصیل در سال ۹۷ به چرخه تحصیل برگشتند.

۱۴۰ کودک کاردر شهرستان ساری پارسال شناسایی شدند که این کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی مازندران قرار گرفته اند و نزدیک به ۶۵ نفر از خدمات بیمه‌ای مانند سایر مردم بهره‌مند شدند.


انتهای پیام/آ

 


شناسایی ۴۵ کودک کار در ساری و آمل

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.