دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از گذشته افراد سودجو به دنبال فرار از مسیر قانونی و کسب سود بودند اما با تمهیدات صورت گرفته مقابل آنها ایستاده ایم.

رسول فرزاد فر دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: از گذشته افراد سودجو به دنبال فرار از مسیر قانونی و کسب سود بودند اما با تمهیدات صورت گرفته مقابل آنها ایستاده ایم.

وی تصریح کرد: قاچاق یک پدیده چند وجهی است, در صورتی که در داخل کشور مجوز داده نشود و مصرف آن کالا مورد نیاز باشد امکان قاچاق کالا افزایش می یابد و یا بحث اقتصادی و سود مازاد ناشی از خروج یک کالا به اشکال غیر قانونی باعث این امر می گردد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ۴ روش کنترل قاچاق در کشور وجود دارد و انجام می‌گردد که برنامه ریزی، تنظیم بازار، مقابله با تخطی گران و بازرسی از انبار‌ها از این موارد می‌ باشد.

فرزادفر افزود: مثلا در حیطه دام, پلاک گذاری و ثبت در سامانه و دریافت مجوز حمل و نقل یک روش "برنامه ریزی" برای جلوگیری از قاچاق انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در حیطه سوخت اگر مشخص شود چه میزان سوخت به کجا و برای چه مصارفی استفاده می گردد از استفاده سودجویان جلوگیری می شود.

انتهای پیام//م.پ


قاچاق یک پدیده چند وجهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.