معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت ۷۳ کانون فرهنگی تربیتی تحت پوشش آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان خبر داد.

فعالیت ۷۳ کانون فرهنگی و تربیتی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی مهدی آبادی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیریت سنتی، کم تحرک و منفعل جوابگوی نیاز‌های پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت نیست، گفت: با توجه به محدودیت‌های درونی و فشار‌های بیرونی، مدیریت استراتژیک آموزش و پرورش، در شرایط کنونی ضروری است.

وی آشنایی با شرح وظایف، علم و تخصص، تعامل و همکاری را از مهترین ویژگی‌های مدیر مقتدر برشمرد.

مرادی مهدی آبادی از کانون‌های فرهنگی تربیتی به عنوان مکانی جهت تمرین آموزشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نام برد و افزود: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی باید در قالب فعالیت‌های گروهی و اجرای برنامه‌های کاربردی، پویا و کارآمد در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت طراحی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان غنی سازی اوقات فراغت، تقویت شخصیت و خود باوری دانش آموزان، افزایش اثر بخشی تعلیم و تربیت رسمی کشور و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را از مهمترین وظایف کانون‌های فرهنگی و تربیتی برشمرد.

وی با بیان اینکه کانون‌ها فضا‌های اداری آموزشی هستند، گفت: سازمان دانش آموزی یک نهاد در کنار آموزش و پرورش می‌باشد و باید در راستای تسهیل تحقق فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گام بردارد.

انتهای پیام/س

سازمان دانش آموزی باید در راستای تسهیل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گام بردارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.