مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۲۲ نوزاد بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان نگهداری می‌شوند.

۲۲ نوزاد در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان نگهداری می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان تنها شیرخوارگاه در سیستان و بلوچستان است که ظرفیت نگهداری ۳۰ نوزاد را دارد.

وی گفت: در این شیرخوارگاه نوزادان تازه متولد شده تا ۶ سال تحت مراقبت قرار می‌گیرند که بسیاری از آنان سرراهی هستند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۶ نفر نیرو مسئولیت نگهداری نوزادان را در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان بر عهده دارند.

وی به استقبال مردم برای سرپرستی این نوزادان اشاره کرد و گفت: استقبال از سوی مردم بویژه خانواده‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند بسیار زیاد است، اما متقاضیان باید از نظر اقتصادی، تمکن مالی، تحصیلی و اینکه حتما زیر پوشش بیمه باشند، تا مورد تأیید قرار گیرند.

سراوانی ادامه داد: پس از تایید صلاحیت گزارشات محلی تهیه و آزمایشات سو پیشینه و نامه دادگاه از آنان گرفته می‌شود و در نهایت بعد از مشاوره روانشناسی نوزاد تحویل والدین جدید می‌شود.

وی افزود: نوزاد تحویل داده شده ۶ ماه به صورت آزمایشی نزد والدین جدید می‌ماند تا وضعیت موجود بررسی شود و در صورت تأیید، شناسنامه به واسم والدین برای نوزاد صادر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خانواده جدید موظف به تعهد محضری برای واگذاری یک سوم اموال و دارایی خود و بازکردن حساب پس انداز غیرقابل برداشت و بیمه عمر به نام نوزاد هستند.

انتهای پیام/ع

شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان تنها شیرخوارگاه در سیستان و بلوچستان است

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار