امام جمعه زاهدان با بیان اینکه عظمت و ابهت اسلام در مناسک حج به نمایش گذاشته می‌شود گفت: حج بزرگترین اجتماع سیاسی مسلمانان است که خیرات و برکات بسیار زیادی به همراه دارد.

امام جمعه زاهدان: حج بزرگترین اجتماع سیاسی مسلمانان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زاهدان اظهار داشت: در موسم حج میان ملت‌های مسلمان و فرقه‌های اسلامی محبت و دوستی برقرار می‌شود و در واقع حج عبادتی جامع و نماد اسلام است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: حج به عنوان عبادتی سالانه بر تمام مسلمانانی که توان تشرف دارند واجب است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به جامع بودن حج اشاره کرد و افزود: حج مجموعه‌ای از عبادات، چون نماز، طواف، دعا، قرائت قرآن، رسیدگی به نیازمندان و موارد بسیار دیگر است.

وی تصریح کرد: حج منافع بسیاری برای مسلمانان دارد که مهترین آن منفعت سیاسی است.

حجت الاسلام محامی اظهار داشت: امروزه باید تلاش کرد تا حج به طور کامل و با تمام منافع آن برگزار شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: جایگاه رهبری، اطاعت و گوش دادن به سخنان ایشان تکمیل کننده حج و منافع آن است.

وی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه که با آغاز میلاد حضرت معصومه (س) و با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد از جمله ایام خجسته و پر برکت است.

حجت الاسلام محامی مسیر انقلاب را مسیر امام رضا (ع) دانست و بیان کرد: امام رضا (ع) به درستی الگوی تمام عیار اخلاق و روش اسلامی را به مردم نشان دادند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز میلاد امام رضا به روز تعامل و گفت و گوی سازنده با دنیا نام گذاری شده، گفت و گویی که همواره باید سازنده و از موضع قوت و بالا بوده و از روی ضعف و انفعال نباشد.

امام جمعه زاهدان به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفت به معنای پاکی و پرهیز از آلودگی است و این امر زمینه‌های مختلف بسیاری دارد.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: عفاف تنها به ظاهر و پوشش نیست بلکه عفاف باید در پرهیز از نگاه حرام، گوش کردن حرام، شهوت جنسی، شکم و موارد دیگر باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به ۲۵ تیر روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» اشاره کرد و افزود: خیران نقش مهمی در برطرف کردن بسیاری از مشکلات در این حوزه‌ها دارند.

وی همچنین به ۲۶ تیر روز «شورای نگهبان» اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان برای حفظ نظام و کنترل مسائل تاسیس شده و ضامن اسلام و قوانین اسلامی است.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار