کارشناس مسؤول بهداشت و محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : اخطار تخریب حدود ۲۰ هکتار هندوانه کاری در حاشیه رودخانه قره‌سو کرمانشاه صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن خدادادیان کارشناس مسؤول بهداشت و محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : حدود یک‌هکتار از سبزی‌کاری‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه قرسو در روستای عمه بخش مرکزی کرمانشاه امروز با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، محیط زیست و امور آب با اخذ حکم قضایی تخریب شد.

وی  بیماری‌های روده‌ای، پوستی، انگلی و قارچی را مهمترین مشکل استفاده از این سبزی‌های آلوده دانست و گفت : سبزی‌کاری با آب آلوده در حاشیه رودخانه قره‌سو ممنوع است و با این موضوع در راستای حفظ سلامت مردم برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت سبزی در این منطقه نسبت به سنوات گذشته بسیار کاهش یافته است، افزود: طی سال‌های اخیر با تاکیدات فرمانداری و دادستانی و پیگیری‌های تیم متشکل از اداره‌های مرتبط در راستای برخورد جدی قانونی و تخریب، شاهد چشمگیر سبزی‌کاری غیرمجاز در حاشیه رودخانه قرسو هستیم.

خدادادیان ادامه داد: در این راستا چهار نفر از کشاورزان متخلف نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

این مسؤول افزود: همچنین حدود ۲۰ هکتار هندوانه‌کاری در حاشیه رودخانه قره‌سو نیز شناسایی و اخطار تخریب آن به کشاورزان صادر شد که پس از اخذ حکم قضایی تخریب این مزارع صورت خواهد گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

یک‌هکتار از سبزی‌کاری‌های غیرمجاز تخریب شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.